CRONICA TV

0

Fara voia lui, Brad Pitt face concurenta neloiala Nu am inteles niciodata de ce ideea de cultura este asociata, cel putin in materie de emisiuni tv, fie cu insomnia, fie cu trezitul in zori. Altfel

Fara voia lui, Brad Pitt face concurenta neloiala
Nu am inteles niciodata de ce ideea de cultura este asociata, cel putin in materie de emisiuni tv, fie cu insomnia, fie cu trezitul in zori. Altfel spus, ori ne culcam tarziu, dupa miezul noptii, ori sarim din pat direct in fata televizorului, cu convingerea ca numai atunci ne prieste un documentar despre Malraux (7 dimineata, la B1) sau o discutie cu miez despre literatura. Dupa cum nu pricep nici de ce marturisirile unor actori, scriitori trebuie sa fie, uneori, asezonate cu un amalgam de informatii straine subiectului. Ai impresia ca cineva are o grija - neintemeiata, insa - nu care cumva sa ne plictism ascultandu-i chiar pe cei invitati. Intr-un matinal "VIP Magazin" al Ruxandrei Sararu amintirile actorilor Valeria si Virgil Ogasanu despre mirajul teatrului, asa cum il traiau tinerii liceeni de acum cateva decenii, erau mult mai interesante si mai emotionante decat opinia unor spectatoare care tocmai ieseau de la superproductia "Troia". Se grabisera sa o vada fie pentru ca le recomandase "o cumnata din Canada", fie, bineinteles, pentru Brad Pitt. Eu una as fi ascultat-o fara intreruperi pe actrita de la Bulandra vorbind despre "mirosul teatrului", asa cum o invaluia el in anii in care elevii de la Lazar se aflau in fata unei scene, despre umbra marii actrite Ileana Predescu, cea care avea generozitatea de a elibera un tanar de nesiguranta, de bajbaiala. Despre starul din "Troia" sa tot auzim, si maine, si poimaine. Adus in prim-plan atunci cand nu este cazul, Brad Pitt face, fara voia lui, concurenta neloiala.