0

"Ori ne distram, ori ne plictisim"? Sa-i tot asculti pe invitatii lui Vlad Nistor, moderatorul emisiunii Proiect Romania de la Realitatea TV. Postul demonstreaza ca telespectatorul poate fi cucerit

"Ori ne distram, ori ne plictisim"?
Sa-i tot asculti pe invitatii lui Vlad Nistor, moderatorul emisiunii Proiect Romania de la Realitatea TV. Postul demonstreaza ca telespectatorul poate fi cucerit si altfel, fara ineptiile divertismentelor si hlizeala chibitilor chemati sa anime show-ul. Spectacolul inteligentei, al culturii ca destin, nu ca etalare de cunostinte enciclopedice, poate fi seducator atunci cand protagonistii au talentul de a ne convinge de falsitatea opozitiei "ori ne distram, ori ne plictisim". Uneori, regret ca "Proiect Romania" este faramitat in secvente transmise de la o zi la alta, alteori ma bucur ca "si astazi" ii voi vedea si asculta pe Alexandru Tocilescu sau Andrei Plesu, invitatii din ultima vreme. Exista intalniri fericit amanate, in spatiul dintre una si alta avand deplina libertate de a-ti construi chiar o mica poveste cinematografica. Ascultandu-l pe cunoscutul om de teatru evocand anii copilariei, il si "vedeam" pe "micul rege" care se inchipuia - neaparat in hainute de catifea - cu o duiosie ironica. Era prima usa deschisa catre universul unui creator a carui fantezie scenica a marcat teatrul nostru in ultimele decenii. Cine va dori sa faca vreodata un film despre "altadata" ar trebui sa tina seama de descrierea biroului Suzanei Gadea, mai-marele culturii din vremea lui Ceausescu, asa cum l-a gasit Andrei Plesu la numirea sa ca ministru: paharul cu lapte pe jumatate baut, scrumiera de un perfect kitsch, cu tigari si scrum gata "sculptate", incorporate in respectivul obiect. Ca intr-un serial, ceea ce il astepta peste cativa ani la celalalt minister, de Externe, avea sa acopere un alt episod, in ziua urmatoare. Chiar si pe fragmente, intalnirile cu cei care alunga din preajma culturii orice urma de conventionalitate raman cuceritoare.