0

Olimpiada imaginilor Pentru mai bine de doua saptamani, pe ecranele televizoarelor din intreaga lume au tronat intrecerile Jocurilor Olimpice, care au adus, in acest an, nu doar tensiunea si

Olimpiada imaginilor
Pentru mai bine de doua saptamani, pe ecranele televizoarelor din intreaga lume au tronat intrecerile Jocurilor Olimpice, care au adus, in acest an, nu doar tensiunea si bucuria competitiei, ci si coincidenta de a se desfasura pe pamantul pe care s-au "nascut". Poate tocmai de aceea grecii au facut tot ce au putut pentru ca aceasta editie a Olimpiadei sa nu fie uitata prea repede nici de cei care au fost la Atena in aceste zile, dar nici de cei din fata televizoarelor. Asa se face ca festivitatea din seara de deschidere a JO, precum si cea din seara de inchidere au adus si mai multa stralucire Olimpiadei. Si nu doar atat. Ceremonia de deschidere a aratat ca grecii tin cu adevarat la simbolurile si la istoria lor si nu le folosesc doar pentru a fi exploatate turistic, ci stiu sa le transforme si in elemente pentru un adevarat spectacol. Cat despre fisuri sau nesincronizari in spectacol sau despre riscul de a cadea in kitsch - posibil atunci cand se incearca intoarcerea in trecut utilizandu-se mijloace foarte moderne - nici nu a putut fi vorba. Din Grecia antica, "refacuta" printr-un scenariu impresionant, in ultima seara s-a ajuns in Grecia de azi, unde artistii greci au ridicat in picioare un stadion de 75.000 de oameni. Cu muzica greceasca. Si astfel s-a vazut ca, de la inceput pana la sfarsit, o lume intreaga poate sa inteleaga o singura cultura, atunci cand aceasta apeleaza la ce are ea mai autentic. Asteptam sa vedem daca aceasta autenticitate a locului in care se desfasoara JO va fi pastrata si in China, o tara cu o civilizatie extraordinara, dar si cu un mare gust pentru imitatie.