0

Filmele de acasa sau, pe scurt, HBO Spectacolul din seara decernarii premiilor Emmy, retransmis duminica de HBO, a fost nu numai un triumf al celei mai mari retele de televiziune cu plata din lume:

Filmele de acasa sau, pe scurt, HBO
Spectacolul din seara decernarii premiilor Emmy, retransmis duminica de HBO, a fost nu numai un triumf al celei mai mari retele de televiziune cu plata din lume: 32 de premii adjudecate. A fost nu numai un prilej de bucurie pentru fanii unor vedete ca Sarah Jessica Parker (cea mai buna interpretare feminina: Sex and the City - Totul despre Sex) sau ai altor staruri. Cinefilii s-au putut convinge, inca o data, ca razboiul dintre film si micul ecran, asa cum a fost el trait multa vreme, a ramas o legenda. Fiecare are nevoie unul de altul. "Si televiziunea, si lumea s-au schimbat" - spunea prezentatorul, actorul Gary Schandling. Ea, televiziunea, nu vrea altceva decat "sa faca din aceasta lume un loc mai bun". Prezenta pe scena celei de a 56-a editii a unuia ditre cei mai mari actori ai tuturor timpurilor, Al Pacino (a acceptat pentru prima oara sa joace intr-un serial TV), a minunatei Meryl Streep, a regizorului Mike Nichols (Absolventul, Catch 22, O femeie face cariera) spune multe. In mainile lor, si ale altor colegi, au ajuns sapte exemplare ale frumosului trofeu, rasplata in care recunoastem pretuirea telespectatorilor rascoliti de drama celor loviti de SIDA, a Ingerilor in America (Angels in America), miniserialul realizat de Nichols dupa piesa lui Tony Kushner. Nominalizat, evident, pentru prima oara, victorios de la prima ochire, ca sa spun asa, Pacino a fost ovationat de un public ridicat in picioare. Se vedea ca nu si-a ticluit speech-ul, dar nici nu s-a supus ritualului multumirilor adresate familiei. Nu mi l-as fi inchipuit atat de emotionat pe detinatorul atator premii, dupa cum nu as fi zis ca Meryl Streep poate cocheta: "Sunt zile in care sunt supraevaluata" - au fost primele ei cuvinte; urmate, dupa o pauza bine studiata, de recunoasterea cu sinceritate: "dar nu astazi". O veste buna: Pana la sfarsitul anului, HBO Romania va difuza Angels in America, iar la inceputul lunii viitoare a programat transmiterea ultimei parti din Sex and the City. Pentru cine a avut ochi de vazut - si sper ca unii dintre cei direct interesati sa fi fost in fata televizoarelor - show-ul de duminica ne-a mai sedus si cu imaginea a ceea ce inseamna profesionalismul in materie de prezentare a unor astfel de evenimente. Umor, inventivitate, dar si autoironie, glume colegiale nevinovate, pe un traseu de cursa lunga, la capatul caruia entertainer-ul avea acelasi aer proaspat. Iata o specialitate care ne lipseste, un domeniu in care tot incercam, improvizam, onorand tot soiul de vedetute ce nu se pot desparti de salvatorul clip-board din paginile caruia afla ce-ar mai trebui sa spuna.