COMENTARIU

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Exemplul CNA Organismul numit Consiliul National al Audiovizualului poate fi dat exemplu in acest moment tuturor institutiilor publice de la noi, care inca au mari dificultati in a-si insusi un

Exemplul CNA
Organismul numit Consiliul National al Audiovizualului poate fi dat exemplu in acest moment tuturor institutiilor publice de la noi, care inca au mari dificultati in a-si insusi un comportament normal, in conformitate cu legile acestei tari. Recunosc, m-am numarat printre cei care, asasinati de cearceafurile de hartie ce curgeau din faxul redactiei, m-am gandit la un moment dat ca echipa de la CNA face exces de zel. Greseam. In realitate, ar fi normal ca toate institutiile publice sa fie permanent preocupate de gasirea unor cai de comunicare cat mai eficiente cu societatea pe care o slujesc. La CNA exista deja o echipa care lucreaza bine, da dovada de rapiditate de reactie si respecta regulile de comunicare. (Un contraexemplu ar putea fi Ministerul Culturii care, neavand habar despre ritmul de lucru dintr-o redactie de cotidian, trimite cate un drept la replica dupa cateva zile de la aparitia unui articol, incat abia mai tii minte despre ce era vorba). Transparenta de care da dovada acest organism, responsabil cu sanatatea audiovizualului de la noi, incapatanarea cu care respecta toate etapele legale atunci cand e vorba despre sanctionarea celor ce nu joaca tocmai corect in terenul din ce in ce mai aglomerat, eficienta in impunerea ordinii atat de necesare in acest domeniu sunt, cred, motive serioase de admiratie. In plus, spre deosebire de alte cazuri - si avem o tara plina de "comitete si comitii", caci solutia la orice problema noua e infiintarea unei comisii - la CNA incepe sa se vada ca s-a construit ceva. Campaniile pentru protectia copilului au remodelat orarul televiziunilor comerciale, maturand emisiunile pline de vulgaritati si filmele decoltate catre miezul noptilor, alinierea la standardele ce functioneaza in lume s-a facut si prin restrictionarea reclamelor la tigari si alcool, repartizarea publicitatii echilibrat in zona privata si cea publica a audiovizualului a fost o reusita. De cele mai multe ori, s-a iscat un scandal cand au fost luate asemenea decizii, dar faptul ca membrii Consiliului sunt buni comunicatori le-a adus castig de cauza. Nici n-a inceput bine campania electorala si CNA si-a luat din nou rolul in serios, monitorizand atent aparitiile publice ale politicienilor, ceea ce-i nemultumeste sau plictiseste pe multi. Daca oamenii politici de la noi ar avea un comportament normal, sigur n-ar fi nevoie sa fie urmariti si verificati tot timpul, dar cum e limpede ca nu au atins gradul de maturizare necesar pentru a purta o discutie de tipul celor dintre Bush si Kerry, care se pot intalni intr-o dezbatere TV chiar si fara moderator, e bine sa stie ca cineva le sufla permanent in ceafa.

Cultură



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite