„Bătaie“ pentru Purcărete şi Şerban

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Festivalul Naţional de Teatru (FNT), încheiat aseară, a avut spectacole la care au intervenit jandarmii pentru a struni mulţimea. Cele mai căutate producţii au fost „Strigăte şi şoapte“, în regia lui Andrei Șerban, și „Regele moare“, montat de Silviu Purcărete.

Oamenii s-au îmbulzit şi au forţat uşile pentru a prinde un loc la reprezentaţiile de la teatrele Odeon şi Bulandra. Sâmbătă seară, la Bulandra, foarte mulţi studenţi care şi-au încercat norocul să intre gratuit la „Regele moare" au rămas neputincioşi în faţa teatrului, privindu-i cum intră în sală pe Victor Rebengiuc, Lucian Pintilie şi pe diplomaţii din Ambasada Franţei, fiind vorba de o coproducţie internaţională.

Festivalul s-a încheiat aseară, după un maraton de nouă zile, cu a doua reprezentaţie a spectacolului lui Silviu Purcărete, unul dintre „highlighturile" anunţate de selecţionerul Cristina Modreanu. Spre deosebire de desfăşurarea barocă de forţe din „Faust", montat la Sibiu, noul spectacol al lui Purcărete este minimalist, cu un decor format doar dintr-un pat, o masă şi câteva scaune care se pierd în hăul scenei negre.

Citiţi şi: Superstarurile teatrului

„Coproducţiile internaţionale sunt, de fapt, semnul unei mari sărăcii. Fiind un spectacol fără un teatru stabil, «Regele moare» e mai mult o improvizaţie studenţească. Am vrut să fac piesa numai cu actori francezi, dar slovenii, dând banii, mi-au impus şi nişte actori de-ai lor. Recomand producţiile naţionale, nu internaţionale", a declarat ieri Silviu Purcărete, la o întâlnire cu studenţii.

„Strigăte" de nemulţumire

„Strigăte şi şoapte“, regia Andrei Şerban   Foto: Istvan Biro



La prima reprezentaţie cu „Strigăte şi şoapte", (regia Andrei Şerban) susţinută de trupa Teatrului Maghiar de Stat din Cluj-Napoca, la
Teatrul Odeon, plătitorii de bilet sau cei care aveau invitaţie au trecut prin patru filtre de acces: pe scări au fost verificaţi de bodyguarzi, apoi de stafful trupei maghiare, apoi de echipa Teatrului Odeon, la intrarea în hol, şi din nou de echipa Odeonului la intrarea în sală.

Festivalul Naţional de Teatru a bifat multe succese de public, dar a avut şi spectacole-vedetă care nu şi-au atins ţinta de popularitate.
În „Adevărul literar şi artistic" de miercuri puteţi citi un dosar despre FNT, în care personalităţi implicate în fenomenul teatral analizează
punctele tari şi punctele slabe ale ediţiei. 

image
Cultură



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite