ARCA, teatrul din pod

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Primele doua spectacole, la pret de Broadway

Nu mai e un secret pentru nimeni ca, cel putin in Bucuresti, teatrul de stat are un concurent din ce in ce mai serios in companiile independente, care produc spectacole cu buget redus si le joaca in spatii neconventionale, cum ar fi subsolurile si barurile. Acestora li se adauga, incepand de saptamana viitoare, un teatru intr-un pod, anume in podul cladirii ce adaposteste Clubul LaScena (Calea Calarasilor, 55). Numit de initiatori ARCA, noul teatru privat isi propune, dupa cum a precizat directorul sau, criticul de teatru Victor Scoradet, sa monteze texte contemporane in care spectatorii de azi sa se poata regasi pe deplin. De altfel, una dintre motivatiile infiintarii acestui teatru este aceea ca "exista din ce in ce mai multi spectatori, mai cu seama tineri, care au demonstrat ca au nevoie de un teatru viu, curajos, polemic, cu un program pliat pe mentalul si pe sensibilitatea zilelor noastre". Primul proiect al noului teatru este producerea unui spectacol cu piesa TopDogs (Someri de lux) de Urs Widmer, un text jucat pe toate meridianele cu urias succes si ecouri de presa, montat la noi de Theodora Herghelegiu, "campioana teatrului independent romanesc", cum a numit-o Victor Scoradet. Ideea proiectului este ca primele doua reprezentatii sa fie rezervate oamenilor cu bani, doritori sa sprijine noul teatru, prin cumpararea unor bilete de teatru in valoare de cel putin 100 de euro, banii urmand sa fie folositi pentru amenajarea viitorului spatiu de joc si dotarea tehnica a acestuia. Cum organizatorii s-au gandit la toate, biletele vor fi cumparate in baza unor contracte de sponsorizare, astfel incat sumele respective sa poata fi scazute din profit (mai ales daca e vorba despre firme) si sa nu mai fie impozitate. Firmele care vor sponsoriza proiectul - pentru producerea caruia si-au oferit pana acum sprijinul Clubul LaScena, Fundatia ParteR, ProHelvetia, ArCub, UNITER, Otter si McCann Erickson - vor fi mentionate pe materialele promotionale ale spectacolelor produse de ARCA. "E o insolenta, poate, sa chemi oamenii intr-un pod, la pret de Broadway, dar poate ca numai cu obraznicie poti sa mai deschizi un teatru azi in Romania", a spus Victor Scoradet, cu prilejul lansarii proiectului. Acelasi "tonus" parea sa-l aiba si proprietarul Clubului LaScena, Dan Hornoiu, care a admis sa "teatrul este o publicitate indirecta pentru o afacere", fara sa insiste asupra sumelor investite in spectacolele jucate pana acum la LaScena, loc deja cunoscut iubitorilor de teatru. Vestea buna este ca, in urma promovarii facute pana la aceasta lansare, exista deja 20 de cereri pentru biletele de 100 de euro. Nici nu e de mirare, dat fiind ca din distributia spectacolului fac parte Valeria Seciu, Victor Rebengiuc, Claudiu Bleont, Serban Ionescu, Ozana Oancea, Ionel Mihailescu si Mihai Dinvale, echipei spectacolului alaturandu-se coregrafa Silvia Calin si scenograful Andu Dumitrescu. Primele spectacole cu public "de top" vor avea loc in zilele de 13 si 14 decembrie, ocazie cu care actorii vor sponsoriza ei insisi noul teatru, jucand gratis. Pentru cei interesati, informatii si contacte se pot gasi pe site-ul www.parter.ro.

Cultură



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite