Cea mai mare firmă de lactate din Republica Moldova trece Prutul

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Pe rafturile magazinelor din România ar putea apărea produsele JLC
Pe rafturile magazinelor din România ar putea apărea produsele JLC

Grupul JLC e aproape de preluarea companiei româneşti Prodlacta din Braşov. Experţii spun că extinderea peste hotare poate fi şi o formă de fugă a capitalului din Republica Moldova

JLC, cea mai mare companie de lactate din Republica Moldova, este pe punctul de a prelua controlul asupra întreprinderii Prodlacta din Braşov, după ce planul de reorganizare al producătorului românesc de lactate propus de cele trei societăţi din grup a fost acceptat de creditori, scrie ziarul braşovean „Bună Ziua, Braşov".
Oleg Solomiţchi, reprezentantul JLC în România, a declarat pentru publicaţia respectivă că intenţiile grupului sunt destul de clare. „Dorim să investim în Prodlacta. Am demonstrat seriozitatea noastră investind deja aproape patru milioane de euro. Dorim ca Prodlacta să devină unul dintre liderii de pe piaţa lactatelor din România în următorii trei ani", a precizat el.
Unul dintre primii paşi pe care îi va face societatea după preluarea controlului de către JLC ar fi construirea unui sistem de distribuţie directă la nivel naţional, începând cu Braşov şi Bucureşti, după care acesta va fi extins în toată ţara.

Planurile JLC

JLC îşi propune să readucă producţia la nivelul maxim din ultimii ani, ceea ce va însemna reangajarea personalului disponibilizat în ultimi ani. În 2007, înainte de apariţia crizei, Prodlacta avea un număr mediu de 468 de angajaţi, în timp ce la finele anului trecut numărul acestora a scăzut la 164, acum numărul înjumătăţindu-se.
„Vom continua programul de investiţii în fabrică în vederea completării portofoliului cu produse noi. Unele deja există pe piaţă, dar nu sunt în portofoliul Prodlacta, altele sunt lactate pe care le produce JLC în alte ţări, dar care nu există pe piaţa locală. Vom dezvolta activitatea de îngheţată care nu a fost exploatată de Prodlacta în ultimii ani", a mai precizat Solomiţchi.

UN MOD DE SCOATERE A CAPITALULUI DIN ŢARĂ

Roman Chircă, directorul Institutului Economiei de Piaţă, susţine că intrarea în România a unei companii moldoveneşti denotă nu doar o dezvoltare a afacerilor acesteia, ci poate fi şi „o formă de scoatere a capitalului din ţară".
„Piaţa moldovenească, deşi este mică, se confruntă de câţiva ani cu o problemă majoră - deficitul materiei prime. Din păcate, companiile producătoare de lactate au investit insuficient în dezvoltarea sectorului zootehnic din ţară, astfel încât să-şi asigure o sursă sigură de materie primă", a precizat economistul.
Interesul grupului pentru Prodlacta nu este unul nou. În urmă cu doi ani, JLC a încercat să preia controlul, negociind cu Mariana Eftimie, reprezentantul acţionarului majoritar - Asociaţia Salariaţilor.

O companie transnaţională moldovenească

Grupul JLC poate fi considerat unul transnaţional, fiind constituit din societăţi de producţie, întreprinderi de comerţ angro şi cu amănuntul şi de prestare a serviciilor din Moldova, precum Incomlac, Frigo etc. În afară de Moldova, întreprinderi afiliate grupului există şi în Ucraina, Kazahstan, Germania şi România.
Abrevierea JLC provine de la iniţialele proprietarului grupului, milionarul Vladimir Jardan: „Jardan Lapte Company". Acesta, potrivit unor estimări, ar controla peste 60% din piaţa de lactate a Republicii Moldova.

Republica Moldova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite