Primăria Chişinău trece la sistemul de gestionare electronică a documentelor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Edilii afirmă că astfel procesul decizional va fi transparent şi va fi eliminată problema mitei.


Membrii companiei româneşti SIVECO, care implementează acest proiect la Primăria Chişinău, susţin că tranziţia la gestionarea documentelor pe hârtie în varianta electronică se va face treptat, timp de un an. „În acest mod va fi eliminată problema amenajării unor spaţii de depozitare pentru hârtiile care, în plus, au nevoie de întreţinere specială şi de persoane care să aibă grijă de stocarea lor", a declarat Costel Tudor, vicepreşedintele companiei SIVECO.


Toate informaţiile venite către municipalitate de pe diverse suporturi de comunicare (cereri, email) vor fi transferate către Serviciul de documentare, unde vor fi înregistrate şi vor primi un index. „Petiţiile cetăţenilor vor fi acceptate doar în format electronic. După înregistrarea documentului, acesta va fi distribuit automat în direcţiile din municipalitate. Acolo actele vor fi procesate, iar cetăţeanul va primi un răspsuns mai operativ", a spus specialistul român. „Accesând site-ul Primăriei, cetăţeanul va putea monitoriza parcursul de examinare al demersului său", a explicat primarul Dorin Chirtoacă avantajele noii proceduri.


Funcţionarii vor lucra eficient


Specialiştii de la SIVECO susţin că un angajat al Primăriei va avea nevoie de maxim 30 de secunde pentru a găsi un document în format electronic. Pe hârtie însă era nevoie de aproape 30 de minute. „Datorită noului sistem, funcţionarii vor lucra mult mai eficient", a menţionat edilul-şef. Primarul a mai adăugat că astfel se va schimba relaţia autorităţilor publice cu cetăţenii datorită faptului că actul decizional va fi transparent.
La acest sistem informaţional sunt racordate şi preturile, iar în viitor acesta va cuprinde toate direcţiile subordonate municipalităţii. Vladimir Şarban, pretorul sectorului Centru, a spus că noul sistem electronic trebuia implementat cu mult timp în urmă. „Această metodă va disciplina funcţionarii şi va face munca acestora mai eficientă. Aşa va dispărea şi problema mitei", a spus pretorul.


Proiect inovator


Proiectul „Managementul electronic al documentelor" este susţinut financiar de PNUD şi Soros Moldova. Compania SIVECO va asigura suportul tehnic timp de un an. PNUD a finanţat mai multe proiecte municipale, precum reforma instituţională, gestionarea resurselor funciare şi planul anticriză.

Republica Moldova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite