Capitala va fi curăţată de panouri publicitare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Bulevardul Dacia este inundat de panouri publicitare
Bulevardul Dacia este inundat de panouri publicitare

După Dacia, alte străzi vor rămâne fără billboarduri amplasate ilegal, spun edilii. „Vor urma cele de pe bulevardele Ştefan cel Mare, străzile Mihai Viteazul, Petricani şi Vadul lui Vodă", susţine Gheorghe Tofan, şeful Secţiei peisaj urban şi reclamă din cadrul Primăriei Chişinău.

Primăria Capitalei a demontat, până acum, 90 de panouri publicitare amplasate pe bulevardul Dacia, între „porţile oraşului" şi Aeroportul Internaţional Chişinău. Reprezentanţii autorităţilor locale spun că au început cu drumul spre aeroport deoarece billboardurile de acolo nu erau iluminate şi prezentau pericol pentru şoferi pe timp de noapte. Mai bine de două treimi din panouri au fost demontate forţat, pentru că agenţii economici au refuzat să se conformeze cerinţelor Primăriei.

„Aşa prevede legea"

Edilii susţin că nu e vorba de nicio campanie împotriva agenţiilor de publicitate şi că nu fac altceva decât să implementeze modificările la Legea Drumurilor adoptate anul trecut. „Potrivit noilor reguli, se interzice amplasarea panotajului stradal pe fâşiile de mijloc ale drumurilor şi pe poduri. Totodată, distanţa de la bordură până la muchia panoului nu trebuie să fie mai mică de şase metri", a explicat Gheorghe Tofan.

Potrivit unor informaţii neoficiale, segmentul de drum de la Valea Crucii până la aeroport va fi dat pentru o perioadă în folosinţă Ministerului Transporturilor, care urmează să elaboreze un proiect de lărgire şi de iluminare a şoselei.

Pierderi de milioane

„Curăţenia" pornită de autorităţile locale va avea consecinţe negative pentru buget. Doar rezilierea contractelor pentru panourile demontate în ultima lună va lipsi haznaua Chişinăului de 1,7 milioane de lei. În Capitală sunt, în prezent, 4.500 de panouri publicitare. În medie, pentru fiecare, în bugetul Primăriei se achită o taxă de 18.000 de lei anual, a precizat Gheorghe Tofan. Veniturile agenţiilor economici sunt însă mult mai mari. Doar pentru chiria unei singure părţi a unui panou ei cer între 200 şi 350 de euro pe lună.

Decizia Primăriei de a demonta panourile a trezit revolta reprezentanţilor firmelor din domeniu, care au atacat-o la Curtea de Apel. „Drumul spre aeroport, inclusiv străzile din oraş, sunt în componenţa municipiului, de aceea aici nu are valoare Legea Drumurilor, ci Regulamentul cu privire la amplasarea publicităţii", crede Victoria Barbă, directoarea unei companii.

Un nou regulament va rezolva problema

O comisie creată recent, condusă de viceprimarul Nistor Grozavu, a decis că e necesar un studiu de fezabilitate şi un regulament nou, în baza cărora va fi elaborată noua schemă de amplasare a panotajului stradal. Pentru studiul de fezabilitate, în bugetul Capitalei sunt prevăzuţi 120.000 de lei.

Republica Moldova

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite