PE ARIPILE VÂNTULUI Cu balonul, deasupra Chișinăului. Vezi GALERIILE FOTO!

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Jules Verne povesteşte despre cinci săptămâni în balon. Reporterul „Adevărul" a călătorit doar 20 de minute, încheiate cu o aterizare forţată de la 600 de metri altitudine.

Ieri dimineaţa, cerul Capitalei a fost colorat de cele opt aerostate înscrise în Festivalul internaţional al baloanelor cu aer cald. Desfăşurată pe durata a trei zile, până mâine, 10 mai, această primă ediţie a festivalului a reunit pe un câmp înverzit de la Cricova echipe din România, Republica Moldova, Olanda, Cehia, Ucraina şi Rusia.

SENZAŢII LA ÎNĂLŢIME

Startul a fost dat la ora 7.00 dimineaţa, când maeştrii aerului şi-au desfăşurat coloşii din pânză, pe câmpul amenajat pentru decolare. „Balonul meu are un volum de 2.000 de metri cubi şi a fost fabricat în 2008. Viteza e dată exclusiv de viteza vântului. Folosim un amestec de butan şi propan sau doar propan, pentru că are o putere de ardere mai mare şi ne dă o flacără consistentă", spune Ion Istrate, şeful echipei româneşti Johnbalon Sky Team. Umflarea unui balon necesită multă răbdare. Mai întâi, echipajul leagă balonul de nacelă şi cupola din pânză pe o suprafaţă cât mai mare. Apoi, unul dintre membri umflă balonul cu ajutorul unui ventilator cu motor.

image
image
image

Click aici să vezi prima GALERIE FOTO!

După ce aerostatul devine greu de strunit la sol, şeful echipajului dă drumul la un arzător care lansează flăcări lungi de până la trei metri. Datorită aerului cald, balonul se desprinde de pământ în poziţie verticală şi, după ce echipa are semnalul de decolare, se înalţă în văzduh. Eu am urcat în balonul Asociaţiei Regale de Aeronautică din Olanda, condus chiar de către preşedintele Departamentului de Ballooning al acestei organizaţii. Cu toate că pornirea a fost anevoioasă, obiectul zburător s-a desprins de sol ca o telecabină. La 600 de metri nu simţi decât dogoarea flăcărilor eliberate de arzător. Văzute de sus, casele apăreau tot mai mici, iar câmpul dimprejur se vedea parcelat, asemenea unor pătrate colorate. Liniştea de la altitudine era întreruptă doar de lătratul deloc zgomotos al câinilor din Stăuceni.

image
image
image

GALERIE FOTO Click aici să vezi Chișinăul fotografiat din balon!

„Avem vânt puternic, dar nu-i foarte rău. Cel mai dificil a fost anul trecut, când am zburat cu balonul de la Salzburg la Milano. A fost o călătorie de aproape şapte ore şi am prins vânt foarte puternic deasupra Alpilor ", spune Hans van Hoesel, comandantul echipei olandeze, care adaugă că i se întâmplă să aterizeze în curţile oamenilor sau să ceară ajutorul poliţiei pentru a bloca circulaţia, astfel încât să aterizeze pe carosabil. „Acum e ultima dată când zbor cu acest aerostat. L-am vândut pentru unul cu capacitatea de 20 de oameni. Acasă mai am încă şapte baloane", mărturiseşte bărbatul. Fiindcă nu mai era gaz în butelii, a urmat o aterizare forţată, pe câmpul din faţa mallului Megapolis. Balonul a tras nacela în care ne aflam pe o distanţă de vreo sută de metri peste brazda întărită, însă până la urmă am ajuns cu bine la sol.

PONTURI PENTRU UN ZBOR PLĂCUT

Cu toate că zborul cu balonul este unul cât se poate de relaxant, există şi anumite restricţii de care e bine să iei seamă. „Cu un asemenea aparat poţi zbura şi până la 7.000-8.000 de metri altitudine. Pentru călătoriile lungi ai nevoie de mască cu oxigen. Altfel nu poţi supravieţui", ne-a sfătuit specialistul în baloane cu aer cald al Asociaţiei Regale de Aeronautică din Olanda. În cazul în care te simţi rău, cel mai bine este să nu decolezi. Ori, dacă ai reuşit totuşi să-ţi iei zborul, abţine-te cât poţi pentru că orice manevră greşită poate duce la prăbuşirea aparatului înalt cât un bloc de opt etaje.

40.000 de euro doar balonul

Ballooningul este un sport captivant, însă deopotrivă de costisitor. Plăteşti circa 40.000 de euro pentru balonul propriu-zis, nacela în care călătoreşti, chingile şi sistemele de siguranţă, arzătoare şi buteliile cu propan, indispensabile pentru un zbor sigur şi plăcut până la destinaţie. La toate acestea se adaugă şi cursurile pregătitoare, împreună cu certificatul de zbor. Cum în Republica Moldova nu există instructori acreditaţi în manevrarea aerostatelor, cea mai accesibilă şcoală de pilotaj se află la Bucureşti. Iniţierea, însă, costă 4.000 de euro, fără cheltuielile suplimentare de viză, cazare şi transport.

Citește cele mai importante știri din Republica Moldova pe Adevarul.md

Republica Moldova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite