Milioane de euro de la stat tocate de firma unde este angajat Oleg Voronin

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Reprezentanţii Curţii de Conturi din Republica Moldova au făcut publice astăzi mai multe încălcări admise de fosta conducere a Întreprinderii de Stat „Calea Ferată din Moldova" la construcţia unuia dintre cele mai costisitoare proiecte realizate de Guvernul comunist de la Chişinău. În proasta cheltuire a banului public are implicaţii şi firma la care Oleg Voronin, fiul fostului preşedinte communist, este economist.

Reprezentanţii Curţii au anunţat că până în prezent nu a fost întocmit proiectul de construcţie a liniei de cale ferată „Giurgiuleşti-Cahul" şi că nu există un deviz general de cheltuieli, expertizat regulamentar. „Serviciul de Stat pentru Verificarea şi Expertizarea Proiectelor şi Construcţiilor a recomandat documentaţia de proiect şi devizul care conţinea unele sume neargumentate şi exagerate", se menţionează în comunicatul instituţiei moldovenene. Oamenii legii au mai stabilit că aproape 200 de mii de euro au fost cheltuite iraţional, ca pentru montarea şi demontarea unei căi ferate pe o altă axă.

Ex-directorul de la Calea Ferată
a refuzat să comenteze problema

Contactat de „Adevărul" pentru a comenta raportul Curţii de Conturi, Miron Găgăuz, fostul administrator al întreprinderii Calea Ferată din Moldova, s-a scuzat că nu aude întrebarea şi apoi şi-a închis telefonul. În 2007, înainte de începerea lucrărilor, acesta a declarat că datorită acestui tronson „oamenii vor trăi mai bine". Atât societatea civilă, cât şi presa din Republica Moldova au atenţionat că mulţi dintre locuitorii satelor prin care trece calea ferată au rămas fără terenuri agricole, iar pereţii caselor riscau să se demoleze.

Presa de la Chişinău a scris anterior că pentru construcţia tronsonului statul a încheiat contract, în lipsa unei licitaţii, cu firma Moldconstruct Market. La această societate Oleg Voronin, fiul fostului preşedinte comunist, deţine funcţia de economist.

Înainte de începerea lucrărilor, Vladimir Voronin a declarat că tronsonul este important pentru asigurarea Terminalului Internaţional Liber Giurgiuleşti cu infrastructura necesară de transport.

Construcţia căii ferate, cu o lungime de aproape 50 de kilometri, a costat bugetul Republicii Moldova circa 50 de milioane de euro.

Republica Moldova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite