Cupoanele de reduceri, o afacere de succes

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Toate ofertele pot fi „vânate“ stând în faţa calculatorului
Toate ofertele pot fi „vânate“ stând în faţa calculatorului

Zeci de site-uri cu discounturi uriașe au împânzit în ultimele luni internetul. Portaluri precum Zumzi sau Ciupi reprezintă o rețetă sigură pentru a economisi la diverse mărfuri şi servicii.

Promoţiile oferite pe baza cupoanelor cumpărate pe aceste site-uri duc uneori preţurile la valori greu de imaginat: doar 95 de lei pentru acces la saună, jacuzzi şi sală de forţă pentru o zi întreagă; un weekend la Kiev cu 37 de euro, sumă în care este inclus drumul, cazarea şi biletele de intrare la muzee; 80 de lei pentru o cină completă la un restaurant din Capitală. Potrivit reprezentanţilor site-urilor, cele mai întrebate oferte sunt la cafenele, saloane de înfrumuseţare sau pachete turistice.

O RELAŢIE DE DUBLU CÂŞTIG
„Afacerea este avantajoasă atât pentru companiile care oferă reduceri, cât şi pentru beneficiari. Este o relaţie de dublu câştig - firmele îşi fac publicitate şi obţin clienţi fideli, iar ultimii se bucură de preţuri de negăsit în altă parte", explică Doina Maleş, director general Ciupi.md. Patronii acestor portaluri spun că niciodată nu poţi şti cu siguranţă ce îşi doresc oamenii. „Am ajuns la concluzia că moldovenii se dau în vânt după sushi japonez. Stăpânii localului nici nu visau să-şi mărească într-atât de mult numărul de clienţi", completează Doina. „Cea mai bine vândută ofertă a fost pentru patinoarul olimpic din Braşov. Am avut 5.300 de cumpărători", îşi aminteşte Adrian Iacob, manager pe vânzări la Profitam.md.

Mecanismul afacerii este simplu: utilizatorii cumpără cupoane de reduceri pe internet pe care le pot folosi la prestatorul de servicii, compania care pune la bătaie voucherele câştigă faimă şi consumatori, iar site-ul care promovează ofertele se alege cu un anumit procent din profitul comerciantului. Irina Proca, cosmetolog la un salon de frumuseţe din Chişinău, spune că a avut peste 300 de cliente care au venit prezentând cupoane de discount cumpărate pe internet. „Reducerea era de 60%. O curăţire completă a tenului, plus aplicarea unei maşti hidratante şi masajul facial a costat atunci 140 de lei, în loc de 350 cât e în lista noastră de preţuri", precizează tânăra.

CINCI MILIOANE ECONOMISITE CU ZUMZI
Ca să iniţiezi o astfel de afacere e nevoie de aproximativ 20.000 de euro şi câteva săptămâni de muncă. Este mult mai greu să te menţii însă. „Zicala «Intră cine vrea, rămâne cine poate» se potriveşte cel mai bine în acest business", susţine Cezara Abajer, director Zumzi.md, filială a grupului Neogen-Bestjobs din România.

Pe piaţa de la noi există peste zece site-uri care oferă reduceri pe bază de cupoane. „Veteran" e Cupon.md, care de la înfiinţare şi până acum a promovat peste 200 de companii din ţară. Zumzi.md se bucură în prezent de cea mai mare popularitate, ocupând peste 80% din piaţa reducerilor. Cu Zumzi, moldovenii au economisit, în mai puţin de un an de la lansare, în jur de cinci milioane de lei. Potrivit reprezentanţilor paginii web, cei mai mulţi utilizatori sunt de sex feminin, cu vârsta cuprinsă între 20 şi 35 de ani, iar reţelele de socializare au devenit principalele platforme de promovare a portalurilor de discount.

Republica Moldova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite