Chişinău: panourile-fantomă fură startul pentru Primărie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cu mai bine de două luni înainte de alegerile locale, Chişinăul a fost împânzit de publicitate ce face aluzie la proasta administrare a Capitalei. Apariţia panourilor l-a revoltat pe primar, subalternii săi spun însă că sunt instalate legal, iar agenţiile de publicitate refuză să dezvăluie cine le-a comandat.

La o săptămână de când în Chişinău au apărut cel puţin 50 de panouri publicitare ce fac aluzie la proasta administrare a Capitalei de către actualii edili rămâne un mister la comanda cui au fost instalate.

Lunea trecută, primarul Dorin Chirtoacă s-a arătat deranjat de mesajele afişate: „Vrem mai puţine vorbe şi mai multe fapte. Soluţia?", „Vrem administrare competentă. Soluţia?" şi altele cu un conţinut similar. Edilul a presupus că este vorba de o campanie de denigrare îndreptată împotriva sa, în pragul alegerilor locale ce urmează să aibă loc în luna iunie. Potrivit lui Chirtoacă, prin aceste acţiuni a fost încălcată legea, deoarece, oficial, încă n-a fost dat startul campaniei electorale. Supărat, primarul a spus că panourile ar fi fost instalate neautorizat şi că vinovaţii vor fi pedepsiţi.

INSTALAREA PANOURILOR ESTE LEGALĂ

Reprezentanţii agenţiilor de publicitate susţin însă că apariţia panourilor este perfect legală şi nu există motive pentru a le demonta. Alexandru Caim, directorul unei agenţii care a instalat 50 astfel de panouri, a declarat pentru „Adevărul" că are autorizaţii emise de Direcţia arhitectură şi Centrul Naţional de Terminologie. Şeful firmei a refuzat însă să spună cine i-a comandat panorile, invocând secretul comercial. „Contractul a fost încheiat până la 1 aprilie, cu posibilitatea de a-l prelungi. Dacă nu aveam documentele în ordine nu eram în drept să instalăm nimic", a spus Alexandru Caim.

Analistul politic Anatol Ţăranu nu exclude că ar fi vorba de o acţiune preelectorală, dar că este foarte greu să demonstrezi acest lucru, nefiind vorba de mesaje directe împotriva sau în favoarea unui eventual candidat la şefia Primăriei. „Nu ştiu cine stă în spatele acestei acţiuni, dar este una inspirată. Cineva a găsit o metodă de a-şi începe campania electorală fără să încalce legea", a menţionat Ţăranu. Analistul politic a presupus că panourile publicitare au fost comandate „de un oligarh din Moldova care se pregăteşte să candideze la şefia Primăriei Chişinău".

Partidele îşi pot face reclamă

Iurie Ciocan, preşedintele Comisiei Electorale Centrale, a declarat că prin instalarea acestor panouri n-a fost încălcată legislaţia. „Din momentul înregistrării la Ministerul Justiţiei, orice partid are dreptul să-şi facă promovare. Dacă are bani, poate să întreprindă orice acţiuni pentru a-şi mări ratingul, chiar dacă n-a fost anunţată oficial demararea campaniei electorale", a spus Ciocan. Alegerile locale generale vor avea loc în iunie, data urmând a fi stabilită de Parlament. Campania electorală va începe cu 60 de zile înaintea zilei scrutinului.

Republica Moldova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite