Cautăm denumire pentru vinul spumant

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Se caută un brand pentru şampania moldovenească. Foto: Shutterstock
Se caută un brand pentru şampania moldovenească. Foto: Shutterstock

Peste patru ani producătorii moldoveni nu vor mai avea voie să folosească denumirea de şampanie. Şefii de la Agricultură şi vinificatorii spun că sunt gata de negocieri.

Atunci când spui „cava" te gândeşti la vinurile spumante produse din Spania, iar denumirile „champagne" şi „cremante" te duc cu gândul la Franţa. În Portugalia acestor licori li se spune „espumante", în Germania - „sekt", în Italia - „asti" sau „spumante". Moldova însă continuă să se identifice cu denumirea generică - vin spumant, înregistrată deja de România.

Ministrul Agriculturii Vasile Bumacov susţine că producătorii noştri caută o denumire pentru spumant. Tot el vine şi cu sugestii. „În cazul în care vor hotărî ca aceasta să se numească «cricova», înseamnă că toţi vor plăti pentru această denumire celui care deţine această marcă. Pot s-o numească şi altfel", spune oficialul.

„TREBUIE SĂ FIE CEVA POZITIV"

Deocamdată, totul este încă la nivel de propunere, pentru că „avem nevoie de adoptarea legii de restructurare a sectorului vitivinicol, care este blocată în Parlament", mai adaugă ministrul. Specialiştii spun însă că va veni şi rândul spumantului pentru că deocamdată trebuie să promovăm brandul naţional. „Noi lucrăm asupra brandului de ţară «Vin Moldova», care va fi finisat până la Ziua Vinului. Este vorba de marketing, design, logotip pentru că acesta va fi un generic pentru toate vinurile din Moldova. Ulterior, vom căuta o denumire naţională pentru spumant, care trebuie să fie una pozitivă", explică Gheorghe Arpentin, preşedintele Uniunii Oenologilor.

De cealaltă parte, producătorii refuză deocamdată să se dea cu părerea şi spun că trebuie să se întrunească să decidă care va fi denumirea naţională a spumantului. „Ar fi bine să existe o singură denumire, dar trebuie să discutăm. Oricum aceasta nu ar trebui să fie «cricova», pentru că şi noi avem cumpărătorii noştri. De asemena, cred că va trebui să fie un singur nivel de calitate a produsului, or acum acesta diferă de la un producător la altul", explică Gheorghe Castraveţ, director general al Combinatului de Vinuri Mileştii Mici.

NU ŞI-AR PUNE BRANDUL ÎN JOC

Nici Valentin Bodiu, directorul SA Cricova, nu şi-ar lăsa brandul pentru a înlocui denumirea generică a spumantului. „«Cricova» este un brand foarte bun şi cunoscut, iar o astfel de decizie l-ar putea omorî. Producătorii de spumant nu au aceleaşi standarde de calitate. Cel mai bine ar fi să căutăm un nume nou. Urmează să mă întâlnesc cu specialiştii şi să vedem care poate fi acesta. Inevitabil, trebuie să găsim o soluţie", explică directorul. Totuşi, Valentin Bodiu spune că o nouă denumire pentru spumantul produs la noi va trebui să fie urmată de investiţii semnificative. „Totul abia începe. După ce vom găsi un nume potrivit, va trebui să investim mult pentru a-l face cunoscut", mai adaugă Bodiu.

Republica Moldova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite