Avertizare: Populaţia unui oraş european moare în fiecare an în accidente rutiere

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cel puţin 35.000 de oameni au murit pe şoselele din ţările membre UE, adică echivalentul populaţiei dintr-un un oraş mediu, potrivit statitiscilor europene pe 2009 pe baza cărora, Comisia pentru Transporturi din Parlamentul European discută mâine, strategia UE pentru drumuri mai sigure.

"35 000 de morți în trafic - acest lucru corespunde în traficul aerian unui număr de aproximativ 250 de avioane medii de transport complet ocupate. Un scenariu de neimaginat. Pericolul mortal din traficul rutier este însă în continuare acceptat de societate", susţine raportorul PE pentru această strategie, Dieter Lebrecht Koch.

În aceeaşi perioadă, cel puţin 1.5 milioane de persoane au fost rănite în accidente rutiere, multe dintre ele rămânând cu handicapuri.

Probabilitatea de a fi ucis în traficul rutier dintr-una din ţările UE este de nouă ori mai mare pentru pietoni, de şapte ori mai mare pentru cicliști și de 18 ori mai mare pentru motocicliști pentru fiecare kilometru parcurs decât pentru călătorii dintr-un autoturism, arată statisticile UE.

În privinţa locului unde se produc cele mai multe accidente, raportul arată că aproximativ 55 % din decese au loc pe drumurile naționale, 36 % în zonele urbane și doar 6 % pe autostrăzi. Transportul public de persoane este de câteva ori mai sigur decât transportul individual motorizat, mai susţin autorii raportului.

Strategia UE

Obiectivul strategiei propusă de comisie şi pe baza căreia Parlamentul ar putea adopta o rezoluţie este reducerea la jumătate a numărului decese în UE în următorii nouă ani. Între 2001 și 2009 numărul victimelor accidentelor de circulație din UE a scăzut cu 36 %. "Costurile sociale și economice ale acestor accidente rutiere sunt enorme (aproximativ 130 de miliarde de euro în anul 2009)", susţine raportorul PE Dieter Lebrecht Koch.

Strategia are şapte obiective care, după procesul legislativ, devin reguli ce ar trebui aplicate de toate statele membre. Una din recomandările se referă la introducerea în autovehicule şoferilor prinşi că au consumat alcool, a sistemelor de blocare a pornirii autovehiculului.

Citeşte, pe Adevărul Europa, ce înseamnă acest dispozitiv

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite