Maşina care nu porneşte când şoferul a băut

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Dispozitivul care blochează motorul atunci când simte că şoferul a consumat alcool şi limitatorul de viteză sunt două dintre sistemele care ar putea echipa obligatoriu maşinile comercializate în Uniunea Europeană.

Comisia pentru Transport şi Turism din Parlamentul European discută astăzi strategia Comisiei Europene pentru perioada 2011 -2020 referitoare la   reducerea numărului de accidente rutiere grave. Regulile de siguranţă rutieră la nivel local, naţional şi european vor trebui să fie corelate cu această strategie după ce ea va trece toate etapele legislative.

Astfel, Comisia Europeană propune introducerea de limitatoare  de viteză pentru vehiculele uşoare şi a dispozitivelor care blochează pornirea motorului de îndată ce anumiţi senzori detectează aburi de alcool în respiraţia şoferului.

Sistemul "alcohol interlock" ar putea fi montat în interiorul maşinii, lângă scaunul şoferului, şi ar urma să fie presetat pentru a funcţiona de la o anumită alcoolemie, în funcţie de legislaţia fiecărui stat.

Strategie europeană

Potrivit statisticilor europene, numai în 2009, mai mult de 35.000 de oameni au murit pe şoselele din ţările membre UE, adică echivalentul populaţiei dintr-un un oraş mediu. În aceeaşi perioadă, cel puţin 1,5 milioane de persoane au fost rănite în accidente rutiere. Costul total pentru intervenţiile în caz de accidente sunt estimate la 130 de miliarde de euro numai pentru anul 2009. 

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite