Google în faţa unei noi acuzaţii antitrust: şi-a promovat linkurile proprii şi a declasificat concurenţa
0Gigantul Google s-ar putea confrunta cu un al doilea caz UE anti-trust, după ce o companie franceză a depus la Comisia Europeană o plângere reclamând abuzul de poziţie dominantă pe piaţa motoarelor de căutare, relatează EuObserver.
1plusV, un dezvoltator de motoare de căutare de specialitate în limba franceză, a acuzat Google că ar fi favorizat artificial site-urile proprii şi le-a declasificat pe cele ale concurenţilor în rezultatele de căutare.
EJustice.fr, unul dintre motoarele de cautare dezvoltat de 1plusV şi specializată în probleme juridice a depus anul trecut o primă plângere prin care a reclamat faptul că Google nu-i afişa corect rezultatele de căutare, probă care luată în considerare de Comisie ar putea duce la o amendă de milioane de euro. Potrivit EuObserver, Google a anuntat ca va lucra cu Comisia şi cu companiile concurente pentru a oferi toate explicaţiile.
După această plângere, în noiembrie anul trecut, Comisia Europeană a anunţat că a deschis o investigaţie antitrust în acuzaţiile că Google Inc a abuzat de o poziţie dominantă în căutare online încălcând regulile Uniunii Europene.
Cum i-a declasificat Google
Deschiderea procedurilor oficiale a venit după plângerile unor prestatorii de servicii de căutare cu privire la tratamentul defavorabil pe care l-au avut în rezultatele de căutare Google - neplătite şi sponsorizate - în paralel cu plasarea preferenţială de către Google a propriilor servicii.
Motorul de căutare Google are două tipuri de rezultate atunci când utilizatorii cer informaţii. Unele sunt numite "rezultate neplătite de căutare", altele au reclame ce apar în partea de sus şi în dreaptă a paginii de căutare Google Rezultate, aşa-numitele "link-uri sponsorizate".
Comisia a anunţat în noiembrie anul trecut că va investiga dacă Google a abuzat de poziţia dominantă pe piaţă în căutarea online prin scăderea, în clasamentul de rezultate, a serviciilor concurente, specializate în furnizarea de conţinut online specific cum ar fi preţuri comparative şi a acordat plasament preferenţial propriilor căutări de acelaşi fel.
"Scorul de calitate" care aduce banii
De asemenea, Comisia a anunţat că verifică şi sesizările legate de aşa numitul "scor de calitate" după ce Google a fost acuzat că ar fi redus acest indicator pentru link-uri sponsorizate care proveneau de la servicii concurente. Scorul de calitate este unul dintre factorii care determină preţul plătit de publicitari pentru Google.
Una din cele mai mari amenzi antitrust a fost aplicată de Comisia Europeană gigantului Microsoft. În 2007, Comisarul european pentru concurenţă, Neelie Kroes, a impus amenda de 899 milioane de euro pentru că Microsoft ar fi încălcat normele antitrust prin suprataxarea rivalilor care încercau să găsească o soluţie de interoperativitate între sistemele lor de operare şi Windows care deţine 95% din piaţa globală.