Drepturi europene pentru pasagerii autocarelor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Parlamentul European a adoptat o nouă reglementare care garantează drepturile celor care călătoresc cu autocarul sau autobuzul. Dacă operatorul anulează călătoria, pasagerii trebuie să primească o compensaţie de până la 50% din preţul biletului.

Asta pe lângă rambursarea integrală a tichetului cumpărat. O călătorie este considerată anulată dacă autocarul sau autobuzul întârzie mai mult de două ore, iar transportatorul nu oferă călătorului nicio altă variantă de transport pentru efectuarea drumului. Întârzie autocarul mai mult de o oră jumate? Pasagerii trebuie să primească gustări, băuturi răcoritoare sau chiar o masă cu mai multe feluri de mâncare - aşa cum se întâmplă în prezent cu pasagerii avioanelor care întârzie decolarea sau aterizarea. Întrerupe şoferul de autobuz călătoria, are loc un accident? În acest caz, pasagerii au dreptul la o noapte de cazare în valoare de până la 80 de euro.

Care sunt excepţiile

Regula nu este valabilă în cazul unor catastrofe naturale, inundaţii, cutremure sau incendii de vegetaţie sau condiţii meteorologice nefavorabile - furtună, ploaie torenţială, ninsori abundente sau ceaţă - care pun în pericol securitatea călătorilor sau fac imposibilă continuarea drumului. Dacă bagajul a fost deteriorat sau pierdut, atunci pasagerul are dreptul la o compensaţie de 1.200 de euro. În cazul unui deces sau unei răniri în urma unui accident rutier, operatorul este obligat să acorde compensaţii de până la 220.000 de euro. Legislaţia, care va fi aplicată peste doi ani, oferă guvernelor din UE posibilitatea să facă excepţie de la regulă pentru serviciile regulate naţionale.

Europa



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite