Revoluţie ecologică în Sicilia: măgăruşii au înlocuit camioanele de gunoi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Castelbuono, o localitate ce de-abia numără nouă mii de locuitori, aflată în apropierea oraşului Palermo, a găsit o modalitate mai neobişnuită de a rezolva, măcar în parte, problema

Castelbuono, o localitate ce de-abia numără nouă mii de locuitori, aflată în apropierea oraşului Palermo, a găsit o modalitate mai neobişnuită de a rezolva, măcar în parte, problema adunării deşeurilor: folosirea măgăruşilor pe post de "vehicule" ce transportă gunoiul.

"Folosirea animalelor de tracţiune este în primul rând un demers ecologic, dar care are şi avantaje economice", se poate citi pe site-ul internet al primăriei din localitate.

Mario Cicero, primarul, a declarat că inedita iniţiativă îi aparţine şi că este mulţumit de faptul că în Castelbuono se vor face economii de carburant, din moment ce măgăruşii înlocuiesc cele cinci camioane care colectau gunoaiele până nu de mult. Nouă "urecheaţi" au fost "angajaţi" de către primărie.

Flancaţi de două cutii mari de lemn, ei patrulează pe străzile comunei, însoţiţi de un "operator ecologic" (aşa cum au fost denumiţi foştii gunoieri), care adună pungile cu resturi menajere sau deşeuri în cele două recipiente de lemn. Iniţiativa primarului sicilian a declanşat însă protestele organizaţiei LAV ("Lega AntiVivisezione"), cea mai cunoscută asociaţie de apărare a drepturilor animalelor din Italia.

Într-un comunicat în care îi cerea lui Mario Cicero să renunţe la "exploatarea" măgăruşilor, aceasta a invocat prevederile legale în vigoare referitoare la ocrotirea animalelor, Italia fiind una dintre ţările cu o legislaţie destul de aspră în acest sens. Dar primarul a răspuns că măgăruşii nu transportă mai mult de 100-130 kg pe zi, "ceea ce nu îi oboseşte deloc".

Gunoieri de nădejde

Unul dintre argumentele forte ale lui Mario Cicero pentru recurgerea la acest mijloc ecologic inedit de a rezolva problema colectării gunoaielor îl reprezintă avantajele financiare evidente. Un asin costă 1.200 de euro, la care se adaugă circa 2.000 de euro pe an pentru mâncare şi întreţinere.

Un camion-pubelă, în schimb, poate costa 30.000 de euro, la care se adaugă cel puţin 8.000 de euro pe an pentru reparaţii, piese noi şi întreţinere, a mai explicat edilul. Iar măgăruşii au şi alte atuuri. În primul rând, nu poluează atmosfera prin consumul de carburant şi, în plus, încap pe orice străduţă, oricât de îngustă ar fi ea. Simpaticele mamifere nu suferă din cauza acestei "slujbe murdare", lucru confirmat şi de organizaţiile ce protejează animalele (Adina Şuteu)

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite