Pâinea răsfăţului, a confortului şi a dietelor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În timp ce românul de rând consumă zilnic franzela clasică, pâinea ambalată este opţiunea celor cărora le permite buzunarul.Deşi tot mai mulţi consumatori îşi permit produse de panificaţie de lux, pâinea bio, mai scumpă decât franzela, dar mai ieftină decât „pâinea de fiţe”, nu e preferata românilor.

Dintre produsele de panificaţie fabricate de brandurile cu care s-au familiarizat consumatorii români mai pretenţioşi, cea mai scumpă pâine ajunge la aproape 5 lei.

Întrucât consumatorii se orientează către produse proaspete, majoritatea retailerilor au început să comercializeze pâine produsă în unităţile proprii.

„Cele mai mari vânzări le înregistrăm la ciabatta. Totodată, din ce în ce mai mult este preferată pâinea ambalată. De aceea, eticheta produselor noastre conţine informaţii precum denumirea produsului, gramajul, termenul de valabilitate, ingredientele, ora de ambalare şi condiţiile de păstrare”, a declarat Adriana Piţa, director de comunicare şi relaţii publice la Real - Hypermarket România.

În continuare clienţii preferă pâinea neambalată, locul întâi în rândul opţiunilor fiind deţinut de franzelă.Aceştia se orientează, de asemenea, către produsele proaspăt coapte în magazin, cum ar fi chifle, baghete, croasante, plăcinte.

Pretenţii sporite

Vânzările la pâine ambalată sunt în creştere de la an la an, potrivit directorului de marketing al lanţului de magazine Carrefour, Andreea Mihai. „În primele nouă luni ale acestui an, vânzările au fost mai mari cu aproximativ 20% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut“, a precizat aceasta. Se pare că pâinea graham, cea cu seminţe, pâinea de secară şi cea dietetică din Carrefour devansează în vânzări pâinea feliată clasică.

„Cei care se orientează către acest produs sunt clienţi cu venituri medii înspre mari. Dată fiind ponderea pâinii «speciale» în vânzările de pâine ambalată, putem spune că persoanele care cumpără aceste produse sunt orientate spre o alimentaţie sănătoasă“, a mai spus Andreea Mihai.  

Ambalajul prelungeşte valabilitatea

„Cei mai mulţi dintre clienţi preferă pâinea ambalată pentru că are un termen mare de valabilitate”, susţine Andreea Unchiaşu, director de vânzări produse “long-life” în cadrul grupului Loulis, care produce pâinea din magazinele Belforno Fresh. Aceasta adaugă că, deşi cel mai scump produs Loulis este pâinea albă cu lapte (4,5 lei), aceasta se vinde din ce în ce mai bine. Totuşi, cele mai mari vânzări, în rândul produselor de panificaţie ambalate din magazinele Belforno se înregistrează la pâinea albă feliată clasică. Preţul acesteia ajunge la 3,3 lei.

Cu alte cuvinte, pentru consumatorii vizaţi, pâinea ambalată reprezintă un lux pe care aceştia şi-l permit. “În primul rând, e foarte gustoasă şi, în al doilea rând, dimineaţa înainte să plec la muncă îmi prepar foarte repede sendvişurile cu feliile gata tăiate. E scumpă, ce-i drept, dar deocamdată e un răsfăţ pe care mi-l asum, mai ales că sunt o fire foarte comodă”, spune Bogdana Oprescu, 21 de ani, studentă.

Nutriţionistul Alex Bârnea susţine că alegerea unei pâini de calitate are beneficii semnificative în alimentaţia omului. „Pâinea neagră şi cea cu seminţe conţin o cantitate mare de vitamine şi fibre, motiv pentru care valoarea lor nutritivă este superioară celei a pâinii albe.

Produsele integrale sunt ideale pentru diabetici, chiar dacă au aproximativ 50% glucide. Există însă produse speciale de panificaţie pentru această categorie (diabetici – n.r.), cu mult mai puţine glucide”, ne-a declarat Alex Bârnea.

Deşi pâinea scumpă se vinde din ce în ce mai bine, se pare că românii nu sunt încă informaţi cu privire la existenţa pâinii ecologice. Pe lângă faptul că este cea mai sănătoasă de pe piaţă, aceasta este şi mult mai ieftină decât pâinea “de fiţe” din magazine.

“Franzela albă nu va putea fi niciodată un produs sănătos, pentru că fibrele, vitaminele, mineralele şi aminoacizii lipsesc aproape cu desăvârşire. Mai grav, descoperirile recente arată că pâinea albă este unul dintre factorii care contribuie la apariţia cancerului tubului digestiv”, afirmă Pavel Chirilă, directorul Naturalia, companie producătoare de pâine ecologică.

image

Dau banii pe acest gen de pâine pentru că, pe termen lung, investiţia mi se pare mult mai bună. Se păstrează multe zile proaspătă şi scap de grija tăiatului, care lasă multe firimituri.

image


Adriana Popa
30 de ani, stilist

image

Oricum, din franzela normală, după ce o tai sau rupi din ea de două ori, nu mai rămâne nimic. Pe mine, pâinea feliată mă ţine şi o săptămână.

image


Ioana M.
35 de ani, economist

5 lei

- costă în magazine cea mai scumpă pâine feliată şi ambalată în România

3 lei

- este preţul singurei pâini ecologice de pe piaţa din Capitală. Aceasta e făcută din grâu netratat chimic

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite