Omul care a inventat avioanele ecologice

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Paul Mac Cready a construit mai multe aeronave pentru a dovedi că energia solară poate fi "combustibil" pentru avioane Americanul Paul Mac Cready şi-a dedicat toată viaţa proiectării

Paul Mac Cready a construit mai multe aeronave pentru a dovedi că energia solară poate fi "combustibil" pentru avioane

Americanul Paul Mac Cready şi-a dedicat toată viaţa proiectării unor avioane prietenoase cu mediul. Cu toate că a contribuit la dezvoltarea industriei aviatice prin inventarea unor modele noi de avioane, "Gossamer Condor" şi "Gossamer Albatros", recunoscute ca eficiente în toată lumea, Mac Cready a fost convins că expansiunea omului în mediul aerian provoacă daune grave mediului.

Paul Mac Cready a înfiinţat o firmă numită AeroVironment, unde a reuşit să strângă cei mai buni profesionişti în design aviatic şi ecologic. Sub coordonarea lui, echipa de cercetători în aviaţie a proiectat o maşină electrică ce a devenit cel mai folosit model pentru General Motors.

Specialiştii conduşi de pilotul american au încercat să găsească surse alternative de energie, inclusiv să construiască turboreactoare care să folosească puterea vântului. Tot echipa Mac Cready a construit o serie de avione fără motor, dotate cu aripi lungi, care nu fac zgomot atunci când zboară. Avioanele silenţioase sunt proiectate astfel încât să zboare în straturile cele mai înalte din atmosferă.

În 2005, inginerii de la Aero Vironment au lansat pe piaţă primul avion propulsat cu hidrogen, Global Observer, care a avut mare succes printre cercetători. Vehiculul a fost proiectat astfel încât să poată zbura câteva zile fără oprire, şi nu câteva ore, cât zboară avioanele obişnuite. Vehiculul zburător poate fi folosit de către soldaţii aflaţi în misiuni de recunoaştere.

Prima companie pentru cercetarea meteo

Paul Mac Cready e pilotul care a fondat prima companie de cercetare meteorologică, în 1951, prin care îşi propunea să studieze modificările meteorologice şi efectele acestora asupra zborului. În 1997, Mac Cready a devenit cunoscut în întreaga lume ca părintele zborului propulsat cu ajutorul greutăţii omului, când modelul "Gossamer Condor" a făcut prima demonstraţie. Modelul era mult mai uşor decât un avion obişnuit.

Pentru această invenţie, Mac Cready a primit premiul "Henry Kremer", în valoare de 95.000 de dolari americani.

Paul Mac Cready nu s-a mulţumit numai cu construirea unui avion ecologic, ci a contribuit şi la proiectarea unor autovehicule mai puţin zgmotoase. În 1987, el a construit un autovehicul pe baza energiei solare, "Sun raycer", pentru a participa la o competiţie de gen din Australia.

În 1990, în colaborare cu General Motors, a construit o maşină electrică ce putea ajunge la o viteză de 60 km în opt secunde. Invenţiile lui Paul au fost recunoscute în 1990, când a fost pus în Hala aviatorilor.

În 1995, pilotul şi colaboratorii lui au construit un alt vehicul zburător, care ajunge până la o altitudine de 15.000 metri.

Pe lângă construirea de avioane ecologice, Mac Cready a scris sute de articole prin care arăta că Pământul va pierde foarte multe specii dacă va mai fi poluat în continuare. Pilotul milita pentru ca toţi cercetătorii să-şi unească eforturile astfel încât să descopere lucruri care să polueze cât mai puţin. Una dintre dorinţele lui Mac Cready era ca maşinile să fie proiectate astfel încât să nu mai polueze nici fonic şi nici prin gazele de eşapament.

A inventat inelul-viteză

Paul Mac Cready s-a născut în localitatea americană New Heaven. De mic a fost interesat de construirea avioanelor şi a aeroplanelor. În timpul şcolii a câştigat mai multe premii la concursurile de aeronautică. A început să zboare încă din adolescenţă, iar în timpul celui de-al Doilea Război Mondial a urmat un curs de zbor în armata americană.

La 16 ani a proiectat primul avion fără motor. După război, Mac Cready a obţinut licenţa în fizică la Universitatea Yale şi un doctorat la Institutul de Tehnologie din Pasadena. În acelaşi timp a construit mai multe modele de avioane propulsate fără motor.

Paul a câştigat mai multe campionate mondiale în 1948 şi 1953, iar în 1956 a fost primul american care a câştigat campionatul mondial de aviaţie. Mac Cready este inventatorul inelului-viteză, cunoscut drept "Mac Cready Speed Ring", folosit de piloţii din lumea întreagă pentru a selecta viteza de zbor optimă.

>> Dacă aş fi fost un călător spaţial şi aş fi vizitat Pământul la fiecare cinci mii de ani, aş fi văzut aceleaşi lucruri. Numai că în prezent lucrurile s-au schimbat. În prezent sunt multe lucruri care afectează mediul şi în special avioanele poluante.

Paul Mac Cready
pilot şi ecologist american

Avionul solar a ajuns la 3.000 de metri altitudine

Pilotul american a creat primul aeroplan propulsat în întregime de puterea solară şi cunoscut ca "Gossamer Penguin".

De asemenea, a mai proiectat "Solar Challenger" care, spre deosebire de modelele anterioare, nu a fost creat pentru competiţii, ci pentru conştientizarea publicului că poate folosi energia solară. În 1981, "Solar Challenger"-ul a zburat 163 de mile la o altitudine de peste 3.300 de metri. Zborul a avut loc de la Paris spre Anglia.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite