Mediul, marele câştigător al crizei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Tot mai mulţi oameni reduc consumul din cauza recesiunii economice. Impactul vieţii de zi cu zi asupra mediului s-a diminuat, dar nu datorită creşterii nivelului de conştientizare în rândul populaţiei, ci pe fondul crizei financiare.

Revista „National Gegraphic“ şi institutul de sondaje Globescan au realizat o anchetă online, la care au luat parte aproximativ 17.000 de consumatori din 17 ţări. Studiul, citat de AFP, a evaluat comportamentul în patru domenii, respectiv locuinţe, transport, alimentaţie şi produse de consum.

Concluziile anchetei plasează ţările europene pe poziţii onorabile din punctul de vedere al atenţiei acordate impactului asupra mediului, în timp ce americanii şi canadienii sunt la coada clasamentului. Progresele cele mai semnificative s-au înregistrat însă în ţări precum China, India sau Brazilia.

„Bulversarea economică pare a fi benefică pentru mediu. Rămâne să vedem însă dacă aceste schimbări pozitive în comportament vor supravieţui creşterii economice“, a spus vicepreşedintele „National Geographic“, Terry Garcia.

Aproximativ 80% din cei care au luat parte la anchetă spun că banii reprezintă principalul motiv pentru care consumă mai puţină energie.

În transporturi, chinezii afişează cele mai mari schimbări de comportament: 85% dintre ei spun că folosesc mai mult bicicleta sau merg pe jos mai mult, din cauza creşterii preţurilor la combustibili.

Mai puţine cumpărături pentru casă

Studiul arată că în ţările în curs de dezvoltare, consumatorii cheltuiesc mai puţin pentru întreţinerea locuinţei şi pentru transport, având „în general locuinţe mai mici“ sau „folosind în mai mare măsură bicicleta sau transporturile în comun, mergând pe jos mai mult“.

Totodată, se remarcă o scădere generală a cumpărăturilor pentru casă. Obiceiurile de reciclare s-au ameliorat în Australia, Canada, Franţa şi Germania, în timp ce o nouă tendinţă a apărut în Statele Unite, aceea de a repara obiectele stricate, în loc de a cumpăra altele noi.

80 la sută din consumatori folosesc mai puţină energie din cauza costurilor.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite