Cel care i-a vandut comisarului Corduneanu masina se afla in puscarie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Lovitura de teatru in cazul afacerilor cu masini furate, derulate in birourile Brigazii Politiei Rutiere a Capitalei. Cel care i-a vandut comisarului Corduneanu VW-ul furat din Oradea in octombrie

Lovitura de teatru in cazul afacerilor cu masini furate, derulate in birourile Brigazii Politiei Rutiere a Capitalei. Cel care i-a vandut comisarului Corduneanu VW-ul furat din Oradea in octombrie 1999 se afla in puscarie. Care puscarie, cand si pentru ce a ajuns acolo, la cati ani este condamnat, cum il cheama pe infractor? Mister total, nimeni nu stie nimic! Cel care a declarat ziaristilor acest lucru, chestorul Marian Tutilescu, se pare ca nu are cunostinta de declaratiile subalternului sau, comisarul Corduneanu, care, precizand ca a fost cumparator de buna-credinta, a pasat intreaga raspundere asupra unui subofiter MApN, de la care ar fi luat masina. Chestorul Tutilescu a mai precizat ca un ofiter anchetator a fost trimis in penitenciarul in care este inchis prezumtivul hot pentru a-i lua o declaratie. Cazul este foarte complex si de aceea cercetarile ar decurge greu. Dupa ce a fost furata din Oradea, masina a trecut pe la 5 proprietari. Mugurel Mihaita Brai, cel pagubit de 8.100 de dolari, dupa ce i s-a confiscat masina, spune ca are documente din care rezulta ca in realitate VW-ul s-a plimbat pe la opt proprietari, el fiind al noualea. Toti au inmatriculat masina si au circulat cu ea din 1999 pana in mai 2003, fara sa aiba probleme, desi in dosarul cauzei, instrumentat de politistii oradeni se adunasera sute de file, de declaratii si documente. Intre proprietarii masinii s-ar afla si o femeie din Chisinau, cu domiciliul in Bucuresti, pe care politistii nu reusesc sa o gaseasca. Asa cum nu au reusit nici politistii de la Udriste si nici dl. comisar-sef Corduneanu sa-si dea seama ca masina pe care au inmatriculat-o cu nr. B-73-POL si pe care au pus si girofar este de furat. Si nu oricum, ci prin modificarea a cinci numere din seria caroseriei. Diferenta dintre seria inscrisa in acte si cea poansonata pe caroserie a fost depistata fara instrumente speciale la poarta unui targ de masini din Brasov, unde a si fost retinut VW-ul. Cum nu si-au dat seama Corduneanu - specialist in Comisia RAR - si subordonatii lui ca masina achizitionata provine din furt? De ce a verificat provenienta autoturismului doar la Interpol - cum declara - si nu pe calculatorul Politiei Capitalei sau pe cel al IGP, care au un terminal chiar in biroul sefului serviciului tehnic al BPR, comisarul-sef Ion Corduneanu? Nu comentam declaratiile privind complexitatea anchetei. Poate este greu, avand in vedere harababura in ce priveste evidenta in domeniul autovehiculelor, sa-i gasesti pe toti cei 5 sau 9 proprietari, sa le iei declaratii, sa verifici cum si de unde au cumparat masina, cine si in baza caror documente a inmatriculat-o. Dar sa-i intrebi pe functionarii de la Udriste cum de nu au observat falsul si din ordinul cui au inmatriculat masina, fara sa o verifice, asa cum fac altfel cand vor sa frece ridichea celor care nu misca din urechi, ni se pare ca este o formalitate. Or, aici este una din cheile afacerii. De ce nu ne spune dl. chestor Marian Tutilescu la ce concluzii au ajuns anchetatorii dupa cercetarea functionarilor care si-au pus semnatura pe certificatul masinii inmatriculate cu nr. B-73-POL sau daca acestia au fost macar intrebati cum au trimis pe sosea, cu ditamai comisarul-sef la volan, o masina furata? Nu le-a fost mila macar de colegii din Oradea, care transpirau de aproape 4 ani pentru a-l prinde pe hot!

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite