Din 60.000 de turisti straini asteptati, au venit 1.200

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Hotelierii s-au adunat in celula de criza in ceasul al 13-lea

De cateva saptamani, greii turismului romanesc au intrat in alerta. Hotelurile sunt in aceasta vara aproape goale. Turistii straini abia daca si-au facut aparitia pe litoralul romanesc al Marii Negre, iar cei autohtoni merg la mare doar in week-end. In schimb, statiunile din Bulgaria gem de turisti. Agentiile bulgaresti de turism au incetat sa mai vanda bilete pentru luna august, pe motiv ca si-au facut plinul. In fata unui adevarat dezastru pentru turismul romanesc, patronii de hoteluri au format in aceste zile un nucleu de criza. Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism din Romania, Camera de Comert Constanta, Federatia Industriei Hoteliere din Romania si Federatia Patronatelor din Turism si-au strans randurile pentru a scoate turismul din criza. Reprezentantii institutiilor cu pricina au organizat, incepand de ieri, intalniri cu proprietarii de active din perimetrul Mamaia-Mangalia, pentru a vedea ce-i de facut. Concluzia principala a fost ca trebuie luate masuri disperate pentru sezonul urmator, acesta fiind deja unul compromis. Printre aceste masuri: pachete de oferte care sa poata fi platite in rate de cei interesati, precum si lansarea din aceasta toamna a tarifelor pentru anul urmator, in euro. La intalnirea cu presa, maharii turismului romanesc au recunoscut colapsul prin care trec. Astfel, din cei 60.000 de turisti straini care erau asteptati pe litoral in acest an, au venit doar 1.200. In Neptun sunt multe hoteluri cu grad de ocupare 30 la suta! Mai mult, nici macar turismul social nu a avut rezultatele scontate: hotelierii au pus la bataie circa 33.000 de locuri, iar Ministerul Muncii le-a trimis doar 21.000 de persoane. Secretarul Camerei de Comert Constanta, Danut Juganaru, sustine ca "serviciile tot mai proaste, agrementul care este la pamant, majorarea preturilor in varf de sezon si publicitatea aproape inexistenta sunt doar cateva din motivele pentru care turismul romanesc se afla in pragul dezastrului". La toate acestea se adauga si campania agresiva a unor agentii de turism in vederea promovarii turismului in strainatate. La randul sau, reprezentantul Federatiei Patronatelor din Turism sustine ca extrem de nociv a fost si individualismul noilor proprietari de hoteluri. "Acestia s-au ingrijit doar de interiorul propriilor active, fara sa tina cont de cum arata aleile sau spatiile verzi din vecinatate". Au fost inaintate si unele solutii, precum crearea de asociatii patronale la nivel de statiune sau alocarea unei parti din venituri pentru profesionalizarea angajatilor. Daca toate acestea vor ramane insa la stadiul de teorie, si anul viitor va fi la fel de prost pentru turismul autohton.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite