Cum semnam un contract cu o agentie de turism

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pentru ca nu au citit contractul inainte de a-l semna, doi turisti au platit 400 de euro pentru o excursie pana la... Giurgiu. Oamenii doreau sa-si petreaca vacanta in Grecia. La granita, au constatat

Pentru ca nu au citit contractul inainte de a-l semna, doi turisti au platit 400 de euro pentru o excursie pana la... Giurgiu. Oamenii doreau sa-si petreaca vacanta in Grecia. La granita, au constatat ca autocarul era aproape pe butuci si au refuzat sa-si mai continue drumul. Au cerut o parte din bani inapoi, dar agentia de turism le-a pus contractul in fata. Acolo se stipula ca, in cazul in care renunta la excursie, nu au dreptul la nici un ban. Chiar daca au cerut ajutorul Asociatiei pentru Protectia Consumatorului (APC), ei nu si-au putut recupera banii din cauza ca semnatura confirma ca au acceptat conditiile contractului. Pentru a nu mai exista astfel de cazuri, APC va recomanda sa cititi cu atentie contractele inainte de a le semna. "Contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice presupune realizarea acordului de vointa dintre agentia de turism si turist, asupra clauzelor contractuale. Un pachet de servicii turistice inseamna o combinatie prestabilita intre transport, cazare sau alte servicii, cum ar fi alimentatie, tratament balnear, cu conditia ca durata neintrerupta a acestora sa fie mai mare de 24 de ore sau sa cuprinda o innoptare reprezinta un pachet de servicii turistice", ne explica Costel Stanciu, presedintele APC. inainte de semnarea contractului, agentia de turism trebuie sa ofere clientului, in momentul rezervarii calatoriei, un bon de comanda, pe care acesta trebuie sa il completeze. in termen de 60 de zile calendaristice de la data semnarii acestui bon de comanda, turistul trebuie sa primeasca o confirmare scrisa a rezervarii. "Contractul se considera incheiat atunci cand turistul primeste aceasta confirmare. Dupa incheierea contractului, agentia de turism trebuie sa elibereze documentele de plata si documentele de calatorie. Daca nu primesc la termen confirmarea, clientii pot considera ca voiajul nu a fost rezervat, drept pentru care au dreptul la restituirea imediata de catre agentia de turism a tuturor sumelor platite. Acelasi lucru este valabil si pentru cazul in care continutul bonului de comanda difera de continutul confirmarii calatoriei turistice", mai spune Costel Stanciu. Bonul de comanda si contractul de calatorie turistica trebuie sa contina anumite clauze minime, obligatorii. Cele mai importante dintre acestea sunt perioadele de sejur, durata si datele de sosire si plecare, serviciile de masa furnizate (pensiune completa, demipensiune, mic dejun) si categoria de clasificare a unitatilor de alimentatie si data-limita de informare a turistului privind anularea calatoriei turistice comandate. Nu trebuie sa lipseasca nici pretul pachetului de servicii, cu indicarea cazurilor in care acesta poate fi modificat, si preturile serviciilor suplimentare, daca acestea nu sunt incluse in pretul pachetului de servicii turistice, conditiile de reziliere a contractului de catre turist, precum si obligatiile agentiei de turism in cazul anularii calatoriei turistice. "Totusi, una dintre clauzele cele mai importante ale contractului este cea referitoare la termenele in care turistul trebuie sa trimita o eventuala reclamatie pentru neexecutarea sau executarea necorespunzatoare a contractului de calatorie turistica. Trebuie retinut ca turistul, ca parte contractanta, are dreptul sa i se inmaneze un exemplar original al contractului", mai explica Costel Stanciu.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite