Cei mai mulţi români şi-au petrecut vacanţa în ţară

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Hotelurile de trei şi patru stele sunt unităţile de cazare cele mai căutate de turişti Destinaţiile de vacanţă preferate în acest an de români au fost cele interne, pentru 80% din

Hotelurile de trei şi patru stele sunt unităţile de cazare cele mai căutate de turişti

Destinaţiile de vacanţă preferate în acest an de români au fost cele interne, pentru 80% din români, în timp ce 20% din ei şi-au petrecut vacanţa în străinătate. Aceasta este concluzia unui studiu realizat în exlusivitate pentru "Adevărul" de compania de cercetare ISRA Center Marketing Research.

"Pentru cei care au decis să-şi ia concediu în acest an, destinaţia preferată a fost undeva în ţară, în timp ce numai 20% din românii din mediul urban s-au hotărât să petreacă vacanţa în străinătate", a declarat pentru "Adevărul" Alice Mihai, business development director ISRA Center Marketing Research.

Potrivit studiului citat, procentul celor care şi-au petrecut sau îşi vor petrece în acest an vacanţa în străinătate creşte cu cât eşantionul este mai tânăr şi cu cât acesta este mai educat, ajungând până aproape de 25% pentru tinerii între 20 şi 29 ani, respectiv la aproximativ 30% pentru cei cu studii superioare. Potrivit reprezentanţilor agenţiilor de turism, majoritatea celor care au decis să-şi petreacă vacanţa în străinătate în acest an au optat pentru rezervări prin intermediul agenţiilor.

Reprezentanţii agenţiilor de turism spun că cele mai solicitate pachete turistice în acest an au fost cele externe, destinaţiile favorite fiind Turcia, Grecia, Spania, Italia şi Franţa, dar şi locuri exotice pentru cei cu un buget mai generos planificat pentru vacantă.

"În portofoliul de clienţi ai CMB Travel, cele mai multe persoane au optat pentru vacanţe în străinătate, în procent de 95%. Cei mai mulţi clienţi au optat pentru pachete turistice medii ca preţ, care s-au situat în jurul a 400 de euro de persoană", a declarat pentru "Adevărul" Roxana Bălcescu, directorul agenţiei.

Acesta spune că destinaţiile de vacanţă favorite ale clienţilor CMB Travel din aces an au fost: Turcia, Spania, Grecia, Italia şi Franţa. "Turcia a fost o destinaţie cu o creştere fulminantă în acest an. A revenit în actualitate după o perioadă de stagnare de doi-trei ani", a subliniat Roxana Bălcescu.

Românii îşi fac rezervările prin agenţiile de turism

La rândul său, Anca Dorobanţu, coordonatorul departamentului marketing al agenţiei de turism Butterfly Tourism spune că cele mai cerute destinaţii în acest an de români au fost Grecia, Turcia, Cipru, Madeira, dar şi destinaţiile exotice, precum Maldive, Seychelles, Mauritius, Kenya, Jamaica. "Principalul criteriu după care s-au orientat clienţii noştri in alegerea vacanţei a fost calitatea.

Din ce în ce mai mulţi români îşi planifică vacanţa din timp, dar există un segment de clienţi, insensibili la preţ, care se hotărăsc asupra destinaţiei cu câteva zile înainte de plecare", a afirmat Anca Dorobanţu.

Oficialul Butterfly a precizat că, din totalul pachetelor turistice vândute în acest an, 90% au reprezentat vacanţe externe şi numai 10% interne, iar majoritatatea clienţilor au ales ca mijloc de transport avionul.

Se remarcă totuşi o tendinţă în rândul românilor de a-şi rezerva vacanţa din timp, pe fondul îmbunătăţirii nivelului de trai şi al creşterii salariilor. "În portofoliul agenţiei CMB Travel, cererea pentru pachete turistice externe a crescut cu 100% faţă de anul trecut, iar clienţii noştri şi-au făcut rezervările pentru vacanţe începând cu luna aprilie. Românii au început să-şi planifice vacanţele din timp, o tendinţă firească, apărută şi la noi pe fondul creşterii economice şi a nivelului de trai", mai spune oficialul CMB Travel.

Pe de altă parte, studiul ISRA Center Marketing Research arată că patru din 10 repondenţi îşi fac rezervare pentru vacanţă, restul descurcându-se la faţa locului. Persoanele cu educaţie superioară îşi rezervă vacanţele din timp, precum şi persoanele mai în vârstă, în timp ce tinerii preferă "aventura" de a se descurca la faţa locului.

Totodată, aproape jumătate din cei care îşi fac rezervare pentru vacanţă apelează la o agenţie de turism, iar o treime contactează furnizorii direcţi de servicii (hotel, firma transport, etc.) şi doar unul din 10 repondenţi îşi face rezervare prin internet.

Destinaţiile all-inclusive, din ce în ce mai căutate

Studiul ISRA Center mai arată că, pentru vacanţele în străinătate, românii preferă cazarea în hoteluri de trei stele (o treime), cazarea neplătită, la prieteni sau rude, dar şi hotelurile de patru şi cinci stele. Dintre tipurile de cazare folosite pentru vacanţele în ţară, hotelurile de una, două şi trei stele, cazarea privată fără plată la prieteni şi rude, precum şi pensiunile agroturistice sunt cele mai folosite.

"În general, criteriile decisive atunci când se fac planuri de concediu sunt: preţul vacanţei, destinaţia, perioada din an, precum şi durata sejurului. Se pune mai puţin accent pe ofertele turistice, distanţa de parcurs şi pe renumele destinaţiei. Ierarhia acestor criterii se păstrează de-a lungul segmentelor de vârstă, cu menţiunea că, pentru segmentul între 50 şi 60 ani, preţul devine un factor şi mai important", a explicat Alice Mihai.

Preţul a reprezentat unul dintre criteriile importante de care au ţinut cont şi clienţii CMB Travel atunci când şi-au rezervat vacanţele, majoritatea optând pentru pachetele all-inclusiv, potrivit directorului agenţiei.
"Pentru varianta all-inclusive au optat aproape 99% din turişti, preţul fiind unul din criteriile importante de alegere a sejurilor.

Pentru Turcia, cea mai bine vândută destinaţie de noi în acest an, au optat în special familiile cu copii. Mâncarea are o conotaţie importantă pentru români, iar Turcia are o varietate culinară impresionantă şi din aceste motive au optat, în special familiile cu copii, pentru pachetele all-inclusiv", mai spune Roxana Bălcescu.

Directorul agenţiei de turism Best Comtur, Mariana Ionescu, a apreciat că cea mai mare cerere din portofoiul de clienţi ai Best Comtour a fost pentru pachtele care au inclus transportul de tip charter şi hotelurile de trei şi patru stele, în special pachete de servicii de tipul all-inclusive." Grecia a fost cea mai vândută destinaţie la noi, însă pentru anul viitor ne vom axa şi pe promovarea altora, precum Spania şi Turcia", a menţionat Mariana Ionescu.

Tinerii utilizează internetul pentru rezervarea vacanţei

Cercetarea ISRA Center a mai evidenţiat că sursele de informare folosite de români pentru programarea concediului sunt: prietenii sau rudele (7 din 10 români care locuiesc în mediul urban se bazează pe sfatul prietenilor sau familiei pentru a alege destinaţia de vacanaţă), internetul (30%), agenţia de turism (aprox. 30%) şi posturile de televiziune (aprox. 25%).

"Segmentarea la nivelul categoriilor de vârstă arată că tinerii folosesc într-o proporţie mult mai mare internetul pentru a-şi alege destinaţia de vacanţă. De asemenea, cu cât repondenţii au o educaţie mai înaltă, cu atât creşte utilizarea internetului şi a agenţiilor de turism ca surse de informare pentru alegerea planurilor de vacanţă", a completat oficialul ISRA Center.

De asemenea, pentru vacanţa petrecută în ţară, aproximativ şase din 10 români din mediul urban folosesc maşina personală şi un sfert din ei merg cu trenul. Pentru vacanţele petrecute în străinătate, peste 40% folosesc avionul pentru a ajunge la destinaţie, 30% merg cu maşina personală, în timp ce 20% apelează la autocar.

Studiul a fost realizat pe un eşantion de 1.098 de repondenţi din mediul urban, cu vârsta cuprinsă între 20 şi 60 de ani.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite