Noi reguli de clasificare pentru hoteluri

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Unităţile vor trece în fiecare an prin procesul de autorizare Unităţile de cazare şi agenţiile de turism vor avea, din toamna acestui an, noi criterii de clasificare şi autorizare.

Unităţile vor trece în fiecare an prin procesul de autorizare

Unităţile de cazare şi agenţiile de turism vor avea, din toamna acestui an, noi criterii de clasificare şi autorizare. Pentru hotelurile şi vilele de una şi două stele, modificările vizează acordarea licenţelor pe propria răspundere a proprietarului. În cazul agenţiilor de turism, noile reglementări vor da mai multe drepturi clienţilor şi tour-operatorilor.

Noile reguli de clasificare a hotelurilor şi agenţiilor de turism vizează restrângerea numărului de categorii. "Vrem să reducem numărul categoriilor unităţilor de cazare pentru că sunt foarte multe şi amestecate. Avem, de exemplu, şi hosteluri şi hoteluri pentru tineret.

De asemenea, lucrăm la simplificarea criteriilor de acordare a clasificării", a declarat, pentru "Adevărul", Lucia Morariu, secretar de stat pe probleme de turism. Astfel, simplificarea procedurilor de acordare a gradului de confort se va realiza în cazul unităţilor de două şi trei stele, prin introducerea autoclasificării.

"Solicitanţii vor declara pe propria răspundere că îndeplinesc condiţiile legale pentru a primi clasificarea dorită, păstrează dosarele şi ne trimit nouă doar anexele", completează Morariu.

Patronii unităţilor nu trebuie însă să se bucure de această relaxare a birocraţiei, pentru că reversul medaliei vizează partea pecuniară. "La noi, la autorizare, vor rămâne unităţile de trei şi patru stele. Ne întărim partea de control. Amenzile se vor mări pentru a-i determina pe operatori să se conformeze sistemului", mai spune secretarul de stat. Astfel, declararea în fals a îndeplinirii condiţiilor cerute de lege se va pedepsi cu amendă de la 30 la 50.000 de lei.

Noile criterii de clasificare a hotelurilor şi vilelor se vor axa mai mult pe satisfacerea clientului, pe asigurarea unor facilităţi permanente şi a unor servicii suplimentare. Şi, nu în ultimul rând, orice unitate va trebui supusă procedurilor de reclasificare după un anumit termen, cel mai probabil la un an. Potrivit Luciei Morariu, modificările urmează să intre în vigoare la începutul toamnei acestui an, în acest moment fiind în stadiu de avizare la ministere.

Garanţii mai mari pentru tour-operatori

În România, circa 70% din capacitatea de cazare disponibilă este clasificată la categoria una şi două stele, cu toate că cererea este în creştere pe segmentul de trei şi patru stele.

Reguli noi şi pentru agenţiile de turism, care vor fi clasificate în tour-operatori şi retailişti. "S-a discutat în Consiliul director necesitatea unui astfel de act normativ şi majoritatea ar fi de acord cu revizuirea legislaţiei. Sperăm ca, până în toamnă, proiectul sa fie elaborat şi aprobat", a declarat Dragoş Anastasiu, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT).

Acesta a explicat că principala modificare a legislaţiei avută în vedere vizează "răspunderea mai mare a tour-operatorului faţă de client, pe care agenţia revânzătoare nu este necesar să o aibă".
Mai exact, tour-operatorii vor avea condiţii mai severe ca până acum în ceea ce priveşte garanţiile pe care trebuie să le ofere clienţilor lor.

Vor fi consideraţi tour-operatori agenţiile care organizează programe turistice în nume proprii (prin relaţia directă cu hotelierii şi companiile aeriene, de exemplu), iar retailerii vor fi agenţiile care vând pachetele gata făcute de acestea, contra unui comision.

Pe de altă parte, "trebuie puse în discuţie prevederi existente în acest moment, precum cele privind numărul minim de angajaţi ai unei agenţii, suprafaţa acestora şi alte aspecte legate de adresă, pentru că acestea "ţin de trecut".

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite