O croaziera transatlantica cu cel mai mare pachebot din lume - de la 2.800 de euro la 37.000 de euro
0Vasul e inalt cat Intercontinentalul, lat cat Niagara si ofera vedere la ocean tuturor celor 1.300 de cabine pentru pasageri
Amatorii de croaziere transatlantice, care au conturi serioase in banca, nu pot rata o expeditie extravaganta pe faimosul pachebot Queen Mary 2. Vasul de croaziera a fost descris de specialisti in constructii din intreaga lume ca fiind cel mai cel. Are inaltimea Intercontinentalului, 345 de metri lungime si cantareste 150.000 de tone. Pachebotul depaseste in lungime Turnul Eiffel, are latimea a patru blocuri si nu ar putea niciodata sa fie "pus la apa" pe Cascada Niagara pentru ca ar bloca extremitatile acesteia. Are 17 punti, care comunica intre ele prin intermediul a 21 de lifturi, peste 1.300 de cabine, care reprezinta, evident, apartamente de lux, cu terasa proprie. Fie ca alegeti sa platiti pretul minim de 2.800 de euro pentru o camera obisnuita sau 37.000 de euro pentru un duplex de lux, cert este ca, oriunde ati dormi, veti vedea oceanul. Pachebotul poate suporta prezenta a 2.600 de pasageri, care au la dispozitie serviciile a 1.253 de membri ai echipajului. Pentru fiecare doi pasageri exista un "slujnic regal", la dispozitie 24 de ore pe zi. Serviciile de catering se desfasoara pe o suprafata de peste 4.000 de metri patrati si includ peste 70 de sali luxoase, unde se poate lua cina sau micul dejun. Fiecare punte este prevazuta cu duplexuri, care includ o sala de gimnastica proprie. Fiecare duplex masoara peste 1.600 de metri patrati. Pe vas sunt dispusi 2.500 de kilometri de cablu electric, 3.000 de telefoane, 25.000 de metri patrati de covoare si peste 4.000 de trepte. Vasul are sali de fitness, saloane de cosmetica, piscine, teren de tenis, locuri special amenajate pentru ping-pong, casino, galerie de shopping, biblioteca, sala de computere, librarie, cluburi de noapte, discoteci si gradinita. Exista chiar un colegiu "pe apa", onorat de profesori de la Universitatea din Oxford, care va pot instrui in materie de computere, limbi straine, arta sau secrete culinare. Sala de bal are o orchestra adevarata. Daca lumina stelelor nu va este de ajuns, trebuie sa stiti ca pachebotul are si un planetarium. Este cel mai scump vas construit vreodata si a costat in jur de 800 de milioane de dolari. Daca toate datele tehnice nu v-au convins pana acum ca pachebotul reprezinta o atractie, sau cel putin o curiozitate turistica, trebuie sa stiti ca fiecare ancorare in port, pe parcursul traversarii Atlanticului, aduce mii de dolari profit agentiilor de turism din tarile care au sansa sa primeasca o astfel de constructie plutitoare in apele proprii. Atunci cand ancoreaza, QM2 este primit cu mare tam-tam de oficialitatile tarii respective, iar regulamentul de ordine interioara impune ca prezenta curiosilor sa nu fie admisa la mai putin de cativa metri de nava. Nimeni, deci, nu are acces in interiorul vasului in calitate de vizitator. Dar, bineinteles, legenda vasului nu moare, iar companiile de turism serioase o exploateaza la maximum. Asa incat, la momentul ancorarii pachebotului, curiosii sunt multumiti sa participe la spectacol. Persoanele care au avut sansa sa viziteze interiorul au declarat agentiilor de presa internationale ca promenada este comparabila cu una similara in Las Vegas. Vasul are programate 30 de croaziere transatlantice pe an, insa, cel putin deocamdata, din cauza costurilor imense, nu a fost stabilita nici o calatorie in jurul lumii. Fiecare itinerariu este diferit si, in mod obisnuit, dureaza 12 zile. Rezervarile si informatiile suplimentare sunt oferite prin telefon. Daca indepliniti anumite conditii, nedivulgate oficial, se pot face si discount-uri. In august anul acesta, vasul va fi transformat in locatie de gazduire a sportivilor care participa la Jocurile Olimpice de la Atena. Istoria construirii pachebotului nu e lipsita de peripetii. In martie, anul trecut, 300 de indieni au declansat o greva de 20 de zile pentru un supliment de salarii si conditii mai bune de munca. In august, 92 de romani care asamblau aparatele de aer conditionat au intrat si ei in greva pentru ca nu-si primisera salariile de doua luni. In noiembrie, 15 persoane au murit din cauza unui accident nefericit.