Vânzarea biletelor de avion creşte cifra de afaceri a HappyTour cu 20%
0Strategia de dezvoltare pentru anul în curs vizează promovarea vacanţelor pe vase de croazieră de cinci stele şi a ofertelor destinate segmentului corporate Cererea pentru ofertele de
Strategia de dezvoltare pentru anul în curs vizează promovarea vacanţelor pe vase de croazieră de cinci stele şi a ofertelor destinate segmentului corporate
Cererea pentru ofertele de turism extern îşi va continua şi în acest an ascensiunea, în detrimentul celor interne. Motivul principal îl constituie tarifele tot mai atractive ale liniilor aeriene, care caută ca, prin oferte extrem de competitive, să-şi majoreze cota de piaţă.
Vânzarea de bilete sau tiketingul, cum este numit în industrie, reprezintă o activitate importantă pentru toate agenţiile de turism din ţara noastră. Pentru agenţia de profil HappyTour, mai mult de jumătate din întreaga activitate este reprezentată de vânzările de bilete de avion.
Biletele de avion, 56% din activitatea totală a companiei
"La nivelul anului 2006, plecările în străinătate, în scop turistic, au reprezentat 25% din volumul total de activitate, la care se adaugă aproximativ 56% - procent ce arată ponderea biletelor de avion. Restul de 18% sunt activităţi de cazare în ţară, organizare de seminarii, conferinţe şi incentive", a declarat, pentru Adevărul, preşedintele companiei, Nicolae Demetriade. Potrivit acestuia, HappyTour emite anual în jur de 75.000 de bilete, iar estimările indică o creştere majoră pe acest segment pentru anul în curs, generată de numărul mare de companii aeriene care intră pe piaţă în acest sens. "Sperăm la o creştere a cifrei de afaceri din vânzarea de bilete de avion cu un procent de aproximativ 20%", a precizat Demetriade. Anul fiscal 2006 a însemnat pentru liderul agenţiilor de turism prezente pe piaţa românească o creştere a cifrei de afaceri cu 16%, până la valoarea de 36 milioane de euro, de la 31 milioane de euro, în 2005. Evoluţia a fost generată, în primul rând, de creşterea pieţei, dar şi de dezvoltarea unor produse deosebit de atractive, în special pe segmentul premium. Deşi a beneficiat de o promovare mai agresivă, turismul intern nu a reuşit să atragă foarte mulţi clienţi, iar trendul nu este unul îmbucurător nici pentru anul în curs. "Cu mare regret, am constatat că şi în 2006, turismul intern nu a reuşit să atragă interesul partenerilor noştri externi. Am avut o creştere semnificativă pe segmentul de cazări şi acţiuni incentive în România, dar aceasta s-a datorat cererii foarte mari din partea corporaţiilor", a spus Demetriade. Potrivit acestuia, la nivelul HappyTour, segmentul de business, respectiv de corporaţii, reprezintă peste 70% din trafic, restul de 30% fiind asigurat de individuali.
Banii alocaţi pentru promovare externă nu-şi ating scopul
Obiectivul pentru anul în curs constă în dezvoltarea până la nivelul unei cifre de afaceri de 43 milioane de euro. Strategia vizează diversificarea ofertele premium, dar şi a celor destinate segmentului corporate.
În ceea ce priveşte dezvoltarea turismului intern în perioada imediat următoare, Demetriade consideră că acesta nu este un deziderat realizabil. "Cred că nimeni nu se aşteaptă ca România să devină în scurt timp o destinaţie de vacanţă atractivă, datorită condiţiilor de cazare sau a serviciilor oferite. Este dificil să intri în competiţie, chiar şi numai cu vecinii, care au un avans considerabil şi care nu temporizează ritmul de dezvoltare, investiţii şi calitate a serviciilor", a precizat preşedintele HappyTour. În opinia sa, mediul privat, care ar trebui să investească în industrie, nu o poate face fără o reglementare a pieţei şi o strategie de dezvoltare. "Nu este suficient să construim hoteluri, trebuie să dezvoltăm zone de interes turistic şi servicii de calitate. Cred că, momentan, banii care se alocă pentru promovare externă nu-şi ating ţinta, fiindcă turiştii creduli care ar veni pe cont propriu s-ar convinge că realitatea este puţin diferită. Când vom reuşi să convingem marii touroperatori să includă România în programele lor de vacanţă, atunci vom fi siguri că avem ce promova", a declarat Demetriade.