Turiştii americani, din ce în ce mai interesaţi de România şi Bulgaria

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Deprecierea dolarului face ca destinaţii precum Londra sau Paris să devină prohibitive pentru americanul de rând România şi Bulgaria sunt pregătite să atragă tot mai mulţi turişti

Deprecierea dolarului face ca destinaţii precum Londra sau Paris să devină prohibitive pentru americanul de rând

România şi Bulgaria sunt pregătite să atragă tot mai mulţi turişti americani, şi nu numai. Cel puţin aşa reiese din articolele apărute în ultima perioadă în presa internaţională.

Principalul motiv care stă la baza deciziilor turiştilor străini este nivelul preţurilor, mai scăzute în comparaţie cu cele din alte ţări europene. Tour-operatorii autohtoni raportează creşteri ale numărului de turişti străini care vin în România, acestea înscriindu-se însă într-un trend normal.

"Investitorii care se uită spre estul Europei ar putea fi luaţi prin suprindere de vestea că din ce în mai mulţi turişti americani se orientează spre ţări ca România şi Bulgaria, pentru a-şi petrece vacanţele", se arată în ediţia electronică a "Business Journal" din Ungaria, care citează ziarul "Seattle Times".

Potrivit unui studiu prezentat recent de industria de profil, evoluţiile celor două monede - pe de o parte dolarul, pe de altă parte euro - sunt aspecte esenţiale pe care potenţialii turiştii le au în vedere. "Cu un dolar care este tot mai slab, destinaţiile europene preferate până în prezent, precum Londra sau Paris au devenit prohibitiv de scumpe.

În schimb, leul românesc şi leva bulgărească sunt monede cu o mai mare valoare în faţa americanilor. În plus, dacă preţurile scăzute nu sunt suficiente pentru o vacanţă reuşită, cele două ţări oferă o diversitate de atracţii pentru toate categoriile de turişti", susţine "Seattle Times". În aceste condiţii, cele două noi ţări membre ale Uniunii Europene sunt văzute ca având un mare potenţial în a atrage bugetul de călătorii al americanilor, dar şi al europenilor. "Pentru turiştii aventurieri care caută să evadeze din hoardele de turişti prezente mai tot timpul în capitalele europene, dar şi să nu mai plătească 5 euro pentru o ceaşcă de cafea, ţările ex-comuniste sunt ultima frontieră a bugetului european destinat călătoriilor", susţine studiul citat.

Deşi lucrurile se schimbă repede în bine în regiune, ediţia electronică notează faptul că există încă foarte multe diferenţe culturale care te fac să realizezi că nu eşti în Paris sau Roma, capitale turistice cu tradiţie, cel puţin la capitolul abundenţă a vestigiilor istorice sau culturale.

Vine şi rândul României să fie la modă

Autorii analizei spun că nealinierea la moneda euro nu trebuie să constituie un impediment în ceea ce priveşte decizia de a alege o vacanţă în aceste zone. "Să ne amintim de Europa de dinainte de moneda euro, când trebuia să schimbi banii în acelaşi ritm în care schimbai ţara de destinaţie. În plus, spre deosebire de acum câţiva ani, în prezent există multe ATM-uri, dar şi hoteluri, magazine şi restaurante care acceptă plata cu cardul", notează publicaţia americană.

Operatorii români care aduc turişti străini în România sunt optimişti în ceea ce priveşte evoluţia cererii pentru oferta naţională de ospitalitate pe termen mediu şi lung. Nicolae Demetriade, preşedintele agenţiei Happytour, lider pe piaţa de profil, consideră că ţara noastră are toate şansele să atragă atenţia turiştilor europeni. "Este evident că se caută o nouă destinaţie, după ce toate celelalte, inclusiv Bulgaria, au fost acceptate. "România va prezenta un interes deosebit în următorii ani. Este adevărat că nu vom reuşi să concurăm cu alte destinaţii ce prezintă condiţii excelente pe partea de litoral, însă este de aşteptat ca turismul în Deltă şi cel pe munte să se dezvolte în ritm accelerat", a declarat, pentru "Adevărul", Demetriade. Potrivit acestuia, un potenţial semnificativ îl are şi turismul de eveniment.

Alin Burcea, proprietarul agenţiei Paralela 45, spune că se constată o creştere a cererii din partea americanilor, care preferă în special circuitele pe trasee care includ zona Moldovei, Transilvania, precum şi Delta Dunării sau obiective care amintesc de Dracula.

În ultimii doi-trei ani însă, spune oficialul Paralela 45, se manifestă o creştere a cererii dinspre piaţă ex-sovietică.

Americanii, preferă circuitele care includ zona Moldovei, Transilvaniei sau obiectivele care amintesc de Dracula
Alin Burcea
director general agenţia Paralela 45

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite