Turismul cultural românesc a trezit interes la Londra

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Interesul în creştere faţă de oferta turistică autohtonă manifestată pe plan extern trebuie să fie susţinut de strategii coerente de promovare şi de investiţii în calitatea serviciilor.

Interesul în creştere faţă de oferta turistică autohtonă manifestată pe plan extern trebuie să fie susţinut de strategii coerente de promovare şi de investiţii în calitatea serviciilor.

La Târgul Mondial de Turism World - Trade Market de la Londra, cea mai mare manifestare dedicată profesioniştilor din domeniu din Europa, oferta turistică a României s-a bucurat de un interes crescut faţă de anii precedenţi.

Potrivit expozanţilor români, operatorii englezi şi cei spanioli au manifestat o atenţie evident mai mare decât în trecut, în special pe segmentul de turism cultural şi pe cel de afaceri. Un atu îl constituie faptul că pe aceste domenii au existat mult mai puţine nemulţumiri decât în trecut viziavi de calitatea serviciilor şi a atracţiilor faţă de alte destinaţii autohtone, care nu au "nicio şansă" de a se impune, precum litoralul Mării Negre.

Există însă semnale care pot duce la ideea că România nu este suficient de pregătită pentru a fructifica oportunităţile de piaţă, un exemplu fiind lipsa implementarea unei strategii de dezvoltare. "Noi nu avem ce promova. Chiar dacă reuşim să aducem turişti străini, consider că i-am păcăli", spune Nicolae Demetriade, manager Happy Tour, care atrage atenţia că este nevoie de o strategie sub a cărei umbrelă să se desfăşoare eforturile individuale de promovare a ofertei româneşti.

"Politica de promovare a României continuă să nu fie suficient de intenţională şi coerentă", spune Cristina Irimia, manager director la J Info Tours. Aceasta exemplifică situaţia World - Trade Market de la Londra, unde nu au fost organizate evenimente la stand sau după orele de târg care să atragă atenţia specialiştilor asupra unor produse tradiţionale. "Chiar dacă este un târg doar pentru profesionişti, aceste manifestări au rolul de a atrage şi acest target", concluzioneză Irimia. (Carmen Neacşu)

Societate



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite