Turismul pentru copii, o piaţă de trei milioane de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Preţurile pentru vacanţa peste hotare a celor mici variază între 800 şi 2.000 de euro Cererea de produse turistice destinate exclusiv copiilor este în continuă creştere. Specialiştii

Preţurile pentru vacanţa peste hotare a celor mici variază între 800 şi 2.000 de euro

Cererea de produse turistice destinate exclusiv copiilor este în continuă creştere. Specialiştii din domeniu estimează că românii cu venituri mari cheltuiesc anual peste trei milioane de euro pentru a-şi trimite copiii la cursuri de limbi străine în afara ţării sau în parcurile de distracţii din lume.

Mii de copii români pleacă anual la cursuri de limbi străine care se desfăşoară la prestigioase unităţi de învăţământ din lume. "Cele mai căutate sunt cursurile de limbă engleză. Timp de două săptămâni, copiii sunt cazaţi în campusurile diferitelor universităţi, unde învaţă limba engleză sau îşi perfecţionează cunoştinţele. Universităţi din Anglia, America, Australia oferă facilităţi pentru învăţarea limbii engleze", a declarat, pentru Adevărul, Florin Ţâncu, director general al agenţiei ING Development.

Cele mai căutate sunt pachetele de 1.000 de euro

Preţul unui pachet, care include pe lângă cazare şi masă, transportul cu avionul şi bineînţeles cursurile alese, variază între 800 şi 2.000 de euro de persoană. "Dorinţa părinţilor de a investi în educaţia copiilor îi face pe aceştia să facă eforturile necesare", mai spune oficialul ING Development. Acesta spune că, în mod obişnuit, clienţii care cumpără astfel de pachete de servicii educative obţin venituri peste medie.

La rândul său, Marian Cojocărescu, preşedintele Mara New Travel, spune că, în medie, românii cu venituri medii şi peste cheltuiesc, în medie, aproximativ 1.000 de euro pentru o astfel de vacanţă educativă. Cojocărescu estimează că 10 până la 15 procente din volumul vânzărilor reprezintă pachetele cele mai scumpe. La acest ultim capitol se încadrează cursurile de engleză organizate în campusurile unor universităţi de renume mondial, din Statele Unite. Există locaţii, precum cele din Malta sau Elveţia, unde se predau atât cursuri de limba engleză, cât şi de franceză. Aceste destinaţii, la care se adaugă şi Spania, sunt preferatele românilor care vor să le ofere ceva în plus moştenitorilor lor, cel puţin la capitolul educaţie. Preşedintele Mara New Travel spune că se aşteaptă, în acest an, la o creştere a acestui segment de piaţă de circa 20% faţă de 2006.

Potenţial mare îl are şi nişa pachetelor dedicate celor pentru care vacanţa perfectă înseamnă distracţie la maximum, şi nu oriunde, ci în locuri consacrate pentru aceasta. De această dată, distracţia e garantată nu doar pentru copii, ci şi pentru părinţii care-i însoţesc. "Parcurile de distracţii reprezintă un produs mult mai accesibil tuturor românilor. În toată Europa am identificat aproape 30 de parcuri de distracţii tematice, în care te poţi vedea cu prinţi şi prinţese, te poţi da în cele mai trăsnite roller-costere, poţi să străbaţi cele mai interesante cascade", mai spune Florin Ţâncu.

Directorul general al ING Development apreciază că piaţa acestor pachete se situează undeva la nivelul a circa 1,5 milioane de euro anual, produsul fiind mai vandabil şi datorită faptului că nu are un caracter sezonier puternic, putând fi practicat şi în weekend. "Din păcate, cererea pentru astfel de pachete este în creştere din cauza inexistenţei la noi în ţară a unor soluţii alternative pentru petrecerea timpului liber", mai spune Florin Ţâncu.

Pentru români, varianta cea mai apropiată a unui parc de distracţii este Prater din Viena. La mare căutare este Disneylandul de lângă Paris. Există şi alte oferte, precum cea a Legolandurilor din Anglia, Danemarca, sau a Aqua-parcurilor din Verona sau chiar de la Barcelona. Preţul unui astfel de pachet pleacă de la 300 de euro de persoană.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite