Temerarii zborului cu parapanta se racoresc pe canicula la 2.000 de metri altitudine

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Incepand de miercuri, 10 august, timp de o saptamana, la Balea are loc cea de-a V-a editie a Cupei Fagarasului si finala Cupei Romaniei la zbor liber cu parapanta. In Romania exista, la ora

Incepand de miercuri, 10 august, timp de o saptamana, la Balea are loc cea de-a V-a editie a Cupei Fagarasului si finala Cupei Romaniei la zbor liber cu parapanta. In Romania exista, la ora actuala, in jur de 2.000 de parapantisti, organizati in peste 20 de cluburi, si cateva sute de piloti independenti. Valentin Ioan Popa, reprezentantul Clubului Sportiv "Air Adrenaline" din Sibiu, organizator al evenimentului, ne-a declarat ca probele vizate sunt distanta si viteza pe traseul impus si distanta libera. Orarul competitiei va fi stabilit in functie de conditiile meteorologice. Locul de decolare este platoul din fata Cabanei Paltinul, situat la 2.020 de metri altitudine. "Suntem pe cale sa infiintam un sindicat al zbu-ratorilor de parapanta, care se va numi Asociatia de Zbor Liber din Romania, spune Valentin. Pentru noi, parapanta e un mod de viata. Zburam din placere. E un vis, nu poti sa explici prin cuvinte cum e sa te inalti, sa te simti liber intre cer si pamant, intr-o liniste deplina. Senzatia e unica, mai ales atunci cand jos este canicula. Sus e racoare ca intr-o padure de brazi".
Aceleasi reguli de zbor ca pentru avioane
Parapanta este considerata o aeronava ultrausoara care nu poseda structura rigida. Regulile de zbor sunt aceleasi ca pentru orice avion sau elicopter. Din punct de vedere al legislatiei, nu conteaza ca esti in parapanta sau in Boeing. Fie ca e vorba de intreceri sportive sau de simple navigari de agrement cu parapanta, pilotul trebuie sa solicite o aprobare de zbor din partea Aeroclubului Bucuresti, sa faca ceea ce in termeni tehnici se numeste "deschiderea zborului". El va indica numarul de inmatriculare, zona in care intentioneaza sa se deplaseze cu aparatul si ora decolarii, pentru ca orice interferenta cu vreunul dintre culoarele de zbor ale aviatiei sa fie evitata. Exista doua tipuri de zbor cu parapanta: cel termic, in care pilotul reuseste sa se inalte folosindu-se de curentii ascendenti de aer cald ce pot ridica aparatul pana sub plafonul norilor chiar si la inaltimi de peste 2.000 de metri si zborul dinamic, unde este folosita forta vantului. In functie de maiestria cu care este manuita, parapanta poate pluti in aer trei-patru ore. Pilotul se bazeaza pe libera observatie, neavand la bord aparatura de navigatie.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite