Oferta romaneasca la Targul de Turism de la Madrid cu Andreea Raducan pe post de ghid

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Standul Romaniei e observabil de cum treci pragul pavilionului destinat tarilor europene, din cadrul Targului International de Turism FITUR, Madrid. E amplasat strategic, aproape de intrare; pasii

Standul Romaniei e observabil de cum treci pragul pavilionului destinat tarilor europene, din cadrul Targului International de Turism FITUR, Madrid. E amplasat strategic, aproape de intrare; pasii specialistilor si ai publicului larg se indreapta firesc spre locul marcat cu inscriptia "Rumania - mas que sorprendente" - Romania surprinzatoare. Litere mari, in 3 dimensiuni, inchipuind numele tarii, fotografii luminoase, design modern, 100 mp suprafata - standul se integreaza in peisaj fara sa faca nota discordanta. Ceea ce nu-i de colo. Nu de putine ori, la alte manifestari, s-a potrivit ca nuca-n perete. Spatiul inchiriat de Romania are si coltul artizanului - o tesatoare din Tismana si o sculptorita in lemn din Arges -, si cel al degustarilor de vinuri. Acestea au permanent parte de vizitatori. In zilele pentru marele public, trupa etno Ho-Ra acopera si partea de antren-decibeli. In schimb, stam ceva mai prost la capitolul oferte de nisa: informatii punctuale, pliante care sa depaseasca consideratiile generale - adica exact ceea ce intereseaza pe turoperatorii straini. Cea mai originala oferta in domeniul turismului autohton este cea a firmei CMB Travel, care propune o vacanta cultural-sportiva, cu gimnasta Andreea Raducan pe post de ghid. Global Business Travel ofera, in afara de castele din Carpati si artizanat, turism cu "adrenalina" - bungee jumping, rafting, ski extrem. Sau... la extrema opusa - tratamente Ana Aslan. Si circuitele de vanatoare, ni se spune, au mare succes la spanioli. In rest, clasicele pliante cu manastiri, cu partii de schi, cu Delta. Se descriu frumusetile, se anexeaza harti, se dau adrese de pensiuni agroturistice. La standul altor tari vecine si prietene, informatiile sunt insa mult mai precise, de genul "Norme de circulatie rutiera", "Ce combustibil se foloseste" (cu orarul statiilor de benzina), cum sunt clasificate hotelurile, ce obiecte pot fi trecute peste granita, modalitati de plata, oficii de informare turistica etc. La standul Poloniei se distribuie inclusiv harti cu locurile de parcare in marile orase! In general, diversele tari isi pun in valoare oferte pentru grupuri-tinta bine precizate. Croatia, spre exemplu, se impune original cu destinatii "naturiste" - localitati si plajele aferente destinate exclusiv amatorilor de nudism. In pliante se enumera avantajele vacantelor "in armonie cu natura", se fac precizari legate de documentele necesare calatoriei, servicii medicale etc. Evident, totul ilustrat cu imagini fara costum de baie. Alte tari propun circuite gastronomice, pe bicicleta sau pentru businessmani. La standul Romaniei sunt 7 firme de turism, care, in premiera, au platit ministerului organizator de resort o taxa de participare de 500 de euro. Dintre ele, doar doua se ocupa exclusiv de incoming (aducerea de grupuri de spanioli in tara). Cifrele ministerului arata ca numarul spaniolilor care au vizitat Romania in 2003 a crescut fata de anul anterior, iar prognozele sunt optimiste. Asa se justifica costurile de aproape 100.000 de euro legate de targul din Madrid si de diversele campanii publicitare aferente. Pentru a impune insa Romania ca o destinatie deosebita, dincolo de imaginea unei tari care furnizeaza infractori si cersetori in Europa, ar fi nevoie - sugerau specialisti de la stand - de o campanie de promovare hotarata, constanta, pe tot parcursul anului, nu numai in ajunul saloanelor internationale din domeniu.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite