Mamaia - cea mai scumpa statiune si in 2004
0Si in sezonul estival 2004, statiunea cea mai scumpa ramane Mamaia. Desi diminuarea TVA trebuia sa fie semnalul reducerilor, hotelierii au urcat, aici, tarifele la cazare cu 5-10 la suta. Motivele
Si in sezonul estival 2004, statiunea cea mai scumpa ramane Mamaia. Desi diminuarea TVA trebuia sa fie semnalul reducerilor, hotelierii au urcat, aici, tarifele la cazare cu 5-10 la suta. Motivele invocate sunt gramada de biruri "care ne sufoca": taxe locale de 3-5 la suta, taxe de protectie, de irigatii, de intrare in statiune s.a.m.d. Astfel ca, in timp ce la SC Venus Holiday SA, de pilda, un loc in camera dubla costa, de la 1 mai si pana la jumatatea lunii iunie, intre 150.000-165.000 la 2 stele si 185.000-200.000 lei la 3 stele, la 2 stele, la Mamaia, se mai adauga cate 30.000-40.000 lei la bilet, astfel ca turistul va plati locul cu 250.000 lei/zi, in mai, si 300.000 lei in iunie. La hotelurile de 3, 4 si 5 stele din Mamaia, nici nu se mai discuta sub 2-3 milioane lei pe zi. Si agrementul va fi mai piperat: intrarea la "Aqua Magic", de pilda, urca de la 300.000 lei - cat era anul trecut - pana la 500.000 lei, intre 11 iulie - 20 august. Prognoza pentru Bursa de Turism de la Mamaia, cu reduceri de pana la 17 la suta, s-a implinit la Hotelul Miorita din Neptun (de la 600.000 lei, anul trecut, la 500.000 lei). Pana si numarul celor care au scazut pretul cu 10 pana la 5 la suta este mic. De la Eforie la Mangalia, tarifele sunt in cea mai mare parte "stationare". Cu alte cuvinte - la nivelul 2003 (evident, acolo unde anul trecut pretul negociat nu a fost in euro!). Cele peste 250.000 de agentii de turism venite sa contracteze la Mamaia s-au orientat, fireste, spre ofertele cele mai avantajoase, cuvantul de ordine fiind, pentru 2004, sejurul de 6 zile. Pe toata perioada sezonului la mare, SNCFR promite reduceri la biletele spre litoral la toate "Trenurile Soarelui" pentru grupuri organizate (de la 10-15 persoane in sus), elevi, studenti, copii care pleaca in tabara si familisti. In plus, o "Sageata Albastra" pana la Constanta, aer conditionat inclusiv la trenurile rapid si Intercity (la clasa I, partial, si la unele vagoane de clasa a doua). Turismul social si turismul special raman in carti, numai ca, desi se miza pe finalizarea negocierilor la Mamaia, hotelierii nu prea s-au inghesuit, urmand sa se traga linie abia in aprilie, la Targul de Turism de la Bucuresti.