Hotelurile de două stele, următoarea ţintă a investitorilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Planurile hotelierilor vizează extinderea agresivă în zonele încă neexploatate de pe piaţa autohtonă Două noi tendinţe se conturează pe piaţa hotelieră din România. În timp ce

Planurile hotelierilor vizează extinderea agresivă în zonele încă neexploatate de pe piaţa autohtonă

Două noi tendinţe se conturează pe piaţa hotelieră din România. În timp ce unii operatori mizează pe investiţii destinate segmentului de clienţi cu buget redus, alţii vizează profituri obţinute din proiecte de lux, care includ pe lângă hoteluri şi magazine, baruri cluburi, precum şi zone de entertainement.

Este bine cunoscută situaţia hotelurilor din România, al căror grad de ocupare creşte pe fondul dezvoltării turismului de business. Dacă majoritatea operatorilor au pariat pe acest segment, o serie de investitori au găsit două nişe prin care să exploateze turismul de leisure. Este vorba despre hotelurile clasificate la două stele din principalele oraşe şi resorturile destinate clasei premium.

Continental Hotels, cunoscut pe piaţă pentru brandul Continental Forum, va intra pe segmentul "buget redus" prin lanţul Hello Hotels. Acesta va însemna o reţea de 10 unităţi concentrate mai ales în provincie. Primul hotel sub acest brand va fi deschis însă în Bucureşti, pe 15 iunie 2008.

Targetul vizat este reprezentat de turiştii români. Compania vizează investiţii de aproape 140 milioane de euro pentru consolidarea pe segmentele două, trei şi patru stele. "În următorii trei ani vom construi minimum nouă hoteluri de trei şi patru stele", a declarat Radu Enache, director general Continental Hotels. Pe segmentul trei stele, compania va opera în colaborare cu lanţul Accor.

Resorturile de top se duc în Maramureş

Pe de altă parte, britanicii de la Copper Beech sunt interesaţi de segmentul premium. Compania va dezvolta în următorii cinci ani trei-patru resorturi în Delta Dunării, Maramureş, nordul Moldovei şi Transilvania.
"În prezent, ne aflăm în stadii avansate de negociere pentru achiziţionarea terenurilor. Nu putem încă estima o investiţie totală necesară", a declarat pentru "Adevărul" Diwaker Singh, preşedinte şi director executiv al companiei Copper Beech.

Deşi termenul de resort este asociat frecvent cu un hotel, pe lângă unităţile de cazare acesta oferă magazine, baruri şi cluburi, zone de entertainement, terenuri de golf, de tenis şi, în funcţie de locaţie, plajă privată sau heliport. Pe lângă facilităţile oferite de bazele turistice, Copper Beach mizează pe unicitatea zonelor. Locaţiile vor fi primele de acest tip din aceste regiuni.

Copper Beech, şi pe segmentul rezidenţial

Grupul de firme Copper Beech, controlat de investitori britanici, va investi peste 800 milioane de euro într-un proiect rezidenţial amplasat la 15 kilometri de Capitală, în zona de nord. Acesta se va întinde pe o suprafaţă de 380 de hectare şi va dispune de 1.800 de locuinţe. Proiectul reprezintă prima fază a unui program de investiţii de 2,5 miliarde de euro, în urma căruia vor fi livrate 16.000 de locuinţe în Bucureşti şi zona metropolitană. La sfârşitul anului trecut, compania a contractat un împrumut de la BCR în valoare de 575 milioane de euro. Acordul dintre cele două părţi a fost semnat pe 12 ani şi reprezintă cel mai mare credit imobiliar accesat în România.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite