Dezvoltarea industriei ospitalităţii depinde de fluxul de turişti străini

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Modernizarea hotelurilor, îmbunătăţirea serviciilor şi protecţia mediului sunt principalele aspecte pe care atât autorităţile, cât şi operatorii privaţi trebuie să le ia în considerare

Modernizarea hotelurilor, îmbunătăţirea serviciilor şi protecţia mediului sunt principalele aspecte pe care atât autorităţile, cât şi operatorii privaţi trebuie să le ia în considerare în vederea relansării turismului românesc, se arată într-un studiu realizat de Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR).

Aderarea la UE creează premise deosebit de favorabile dezvoltării circulaţiei turistice în România, ceea ce va oferi operatorilor din domeniu şansa unor mari oportunităţi de dezvoltare. Totul depinde, opinează autorii studiului, de modul în care agenţii economici, dar mai ales autorităţile locale vor şti să-şi concentreze atenţia şi eforturile asupra unor domenii care până acum au fost lăsate deoparte. În contextul în care, numărul de turişti străini este estimat să crească în acest an cu aproximativ 10%, acţiunile de relansare trebuie accelerate.

Modernizarea, cuvântul de ordine în turismul românesc

Principalele direcţii de acţiune trebuie să vizeze astfel amenajarea şi întreţinerea staţiunilor turistice şi a localităţilor riverane Mării Negre, în condiţiile în care nu doar în această zonă în care este concentrată majoritatea capacităţii de cazare, structurile turistice poartă amprenta arhitecturală şi de echipare din perioada 1960-1980. Situaţia, valabilă atât pe litoral, cât şi în celelalte zone turistice, a condus la o "evidentă insuficienţă a capacităţilor hoteliere de categorii superioare, ceea ce se concretizează în slaba forţă concurenţială a ofertei româneşti pe piaţa europeană şi nu numai", se arată în studiul citat. În acest context, şansa supravieţuirii stă în urgentarea modernizării capacităţilor de cazare. Obiectiv greu de atins de vreme ce "sectorul hotelier, îndeosebi structurile de categorii inferioare, nu a reuşit să genereze suficiente resurse pentru propria dezvoltare rapidă". O alternativă poate fi creşterea numărului de investitori străini interesaţi de cumpărarea de hoteluri, condiţie în care este de presupus că procesul de modernizare va accelera. Până atunci, este de aşteptat ca unele structuri hoteliere, datorită uzurii fizice şi demodării, să fie scoase definitiv din circuitul turistic, fie prin demolare, fie prin schimbarea destinaţiei. Autorii studiului apreciază că structuri turistice noi se vor dezvolta mai ales în zone pe care acum nu sunt alte construcţii, la care se adaugă amplasamentele unor imobile dezafectate. "Noile construcţii vor satisface într-o mai mare măsură cerinţele turistului modern, vor fi conforme cerinţelor de protecţie a mediului" şi vor însuma, în aceeaşi incintă, toate serviciile solicitate de clienţi. Până atunci însă, este de aşteptat ca, în perioada următoare, investitorii să se axeze pe modernizarea structurilor existente, dat fiind că există suficiente capacităţi de cazare insuficient utilizate.

Revenind la ceea ce ar trebui făcut pentru ca turismul autohton să mai aibă şanse de a se afirma, FPTR aminteşte de importanţa care se dă pe plan european măsurilor de protecţie a mediului. Pe litoral, de exemplu, ar trebui acordată o atenţie deosebită protecţiei plajelor şi asigurării calităţi apei de îmbăiere. Nu trebuie uitate nici alte asptecte care au constituit repere negative ale percepţiei turiştilor la adresa ofertei de profil din ţară: calitatea prestaţiilor turistice (în special prin asigurarea personalului calificat) şi dezvoltarea structurilor de agrement, ca şi asigurarea unui management performant al structurilor hoteliere.

Tendinţe în turism

Odată cu libera circulaţie în spaţiul UE, mulţi dintre români vor pleca să-şi petreacă vacanţele în străinătate, pentru ţară rămânând astfel weekendurile şi miniconcediile
O parte din românii care lucrează în străinătate vor dori să-şi petreacă în ţară vacanţele, cu rudele şi prietenii.
Pe plan european, va creşte cererea turistică pentru oferte personalizate, pentru natural. Destinaţiile dens construite şi populate vor pierde astfel din atractivitate.
Va creşte cererea pentru produse de calitate, pentru un transport comod şi sigur, pentru servicii balneare terapeutice, pentru cele destinate vârstnicilor.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite