Creşte cererea pentru staţiunile de pe litoralul românesc

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Destinaţiile din Turcia şi Grecia conduc în clasamentul vânzărilor pentru cursele charter Anul în curs se anunţă a fi mai mult decât profitabil pentru operatorii din turism, cererea

Destinaţiile din Turcia şi Grecia conduc în clasamentul vânzărilor pentru cursele charter

Anul în curs se anunţă a fi mai mult decât profitabil pentru operatorii din turism, cererea de pachete de servicii fiind în creştere, atât pentru destinaţiile interne, dar mai ales pentru cele externe. Bulgaria rămâne în topul destinaţiilor, cu toate că reprezentanţii agenţiilor spun că previziunile lor au fost prea optimiste la începutul sezonului. Urmează Grecia, Turcia, Spania şi Tunisia.

"Operatorii şi-au revizuit în scădere estimările de la începutul sezonului privind triplarea numărului de români care urmau să-şi petreacă vacanţa în Bulgaria, după ce au apărut şi mulţi dezamăgiţi de calitatea serviciilor oferite de bulgari. Totuşi, în acest an, staţiunile bulgăreşti vor fi vizitate de un număr dublu de români faţă de anul trecut", declară Traian Bădulescu, purtător de cuvânt al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT). Pe de altă parte, o surpriză plăcută o reprezintă creşterea cu 30% a cererii pentru litoralul românesc, cu toate că iniţial se aprecia, în cel mai fericit caz, o stagnare.

Charterele, în topul vânzărilor

Toţi operatorii din turism spun că pachetele de servicii care includ curse charter cu avionul sunt în topul vânzărilor. Turcia şi Grecia îşi dispută supremaţia în acest an, fiind estimate creşteri importante faţă de perioada similară a anului trecut, de minimum 20%.

"Turcia - în special Bodrum şi Antalia - şi Grecia, cu insulele Corfu, Rhodos şi Creta, precum şi Halkidiki sunt pe primul loc, două treimi din pachetele cu curse charter vândute fiind spre aceste destinaţii", a declarat, pentru "Adevărul", Marius Mihulin, manager la Atlantic Tour. Spania, cu staţiunile de pe Costa del Sol şi Costa Brava, reprezintă cea de-a treia opţiune de pachete care includ transportul cu avionul pentru vacanţa de vară.

Roxana Bălcescu, director la CMB Travel, spune că, pentru staţiunile turceşti, unde oferta calitate/preţ este foarte convenabilă, vânzările au crescut cu 60-70% faţă de cele de anul trecut. Turcia este căutată în special de familiştii cu copii, care preferă o vacanţă de trei, patru sau chiar cinci stele, în sistem all-inclusive, mai spune Roxana Bălcescu. Aceasta apreciază că pentru destinaţii precum Costa Brava (Spania) sau Creta (Grecia), vânzările s-au majorat cu 50, respectiv 30%. După boom-ul cererii de anul trecut pentru Nisipurile de Aur, staţiunile bulgăreşti continuă să se menţină în topul destinaţiilor de vacanţă preferate...

Litoralul nostru, creştere de 30%

Staţiunile româneşti de la malul mării, precum şi cele montane, în special Valea Prahovei, încep să-şi revină după sezonul prost de anul trecut. Deşi poate părea surprinzător, hotelierii de la mare înregistrează o creştere a numărului de înnoptări de minimum 30%, raportat la aceeaşi perioadă din 2006, după cum declară Dragoş Răducanu, secretar executiv la Federaţia Patronală din Turism şi manager la agenţia Magest Travel. Acesta spune că sunt unităţi de pe litoral, clasificate la categoria trei şi patru stele în special, care raportează majorări ale numărului de clienţi şi cu 60%.

Totuşi, turismul de weekend este cel care pune umărul serios la echilibrarea balanţei de încasări a hotelierilor români. "La Mamaia, cu toate că este o staţiune foarte scumpă, nu sunt locuri. Litoralul nostru a ajuns mai mult litoral de weekend, staţiunea Mamaia fiind pe primul loc în topul preferinţelor", mai declară managerul CMB Travel. Potrivit specialiştilor, românii încep să cheltuiască tot mai mult pentru vacanţe, pe măsura ce obţin venituri mai mari, devenind astfel şi mai pretenţioşi. De altfel, numărul românilor care au plecat în străinătate, în mai, a crescut faţă de luna corespunzătoare din 2006 cu 23,3%, la 874.900 persoane, în timp ce sosirile străinilor în România au însumat 626.800, mai mult cu 28,9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Majoritatea vizitatorilor străini provine din ţări situate în Europa (93,4%), iar din statele UE s-au înregistrat 59,2% din totalul sosirilor, potrivit Institutului Naţional de Statistică. Transportul rutier a reprezentat cel mai utilizat mijloc de transport, respectiv 81,7% din numărul total de plecări al românilor.

Paralia, scădere de 15% a vânzărilor

Pentru utilizatorii internetului, vedetele verii au rămas Grecia, Bulgaria, Turcia şi Spania, conform statisticilor transmise de cel mai accesat portal de turism din România, www.infoturism.ro. Nisipurile de Aur şi Albena sunt cele mai solicitate staţiuni din Bulgaria, Thassos, Halkidiki, Paralia şi mai nou Nei Pori sunt alegerile pentru Grecia, Barcelona şi Madrid opţiunile pentru Spania, iar Antalya şi Kusadasi, favoritele Turciei. "Rata de rezervări online s-a majorat cu 30% faţă de anul trecut, ca urmare a creşterii gradului de utilizare a internetului de business în România şi, de asemenea, a sporirii credibilităţii în domeniul turismului online. Bulgaria înregistrează o creştere de 40% pentru Nisipurile de Aur, Grecia, de 35% pentru insula Thassos, de 10% pentru Halkidiki şi Corfu, în timp ce Paralia, destinaţia forte altădată, scade în interes cu 15% întrucât românii optează pentru locaţii ceva mai exotice din frumoasa Grecie", a declarat, pentru "Adevărul", Camelia Gavril, marketing manager la www.infoturism.ro.

Top destinaţii externe

Ţara 2006 (turişti) 2007 (turişti) 1. Bulgaria 120.000 240.000 2. Grecia 100.000 200.000 3. Turcia 40.000 70.000 4. Spania 20.000 30.000 5. Tunisia 10.000 20.000

Sursa: ANAT

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite