Calitatea serviciilor si pregatirea personalului, problemele turismului romanesc

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Calitatea precara a serviciilor si pregatirea personalului din turismul romanesc raman problemele din domeniu, cu toate ca s-au facut investitii. "Calitatea serviciilor este in crestere, dar mai avem

Calitatea precara a serviciilor si pregatirea personalului din turismul romanesc raman problemele din domeniu, cu toate ca s-au facut investitii. "Calitatea serviciilor este in crestere, dar mai avem multe de facut in acest domeniu. Este nevoie de educatie privind comportamentul angajatilor si al conducerii hotelului, cunoasterea unor limbi straine, conservarea naturii. Lucratorul din turism trebuie sa fie o persoana agreabila si inteligenta", a declarat presedintele Autoritatii Nationale pentru Turism (ANT), Nicu Radulescu, la seminarul "Calitatea serviciilor turistice din Romania in perspectiva integrarii in UE". Participantii la seminar au subliniat deficientele legate de atitudinea de multe ori ostila a angajatilor din turism, lipsa de educatie a conducerii companiilor in ceea ce priveste managementul calitatii, nivelul slab al dotarilor si al amenajarilor interioare din multe hoteluri. O alta problema semnalata a vizat nevoia de investitii in ridicarea standardelor de calitate si dificultatile legate de finantarea unor proiecte din turism. Exista insa si situatii in care companiile de turism au beneficiat de finantari, dar rezultatele au fost sub asteptari. Esecul apartine conducerii hotelului, care nu are cunostinte legate de operarea unei unitati de cazare si nu apeleaza la serviciile unui specialist din orgoliu sau din dorinta de a economisi bani. "Situatia este cu atat mai grava cu cat multe dintre aceste unitati au contracte cu parteneri externi, iar serviciile lasa de dorit. Turistii dezamagiti odata nu se mai intorc. Inspectorii care verifica hotelurile nu trebuie sa controleze doar bucataria si camerele, ci si calitatea managerului", a precizat Marcel Badescu, presedintele de onoare al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism. Acesta a adaugat ca, in afara de deficientele din hoteluri, agentiile de turism se confrunta de multe ori cu probleme legate de pregatirea insuficienta a ghizilor. Potrivit datelor oficiale, in Romania exista 174.000 de locuri de cazare in 1.060 hoteluri. Dintre acestea, zece hoteluri sunt clasificate la cinci stele, 49 au patru stele si 219 la trei stele, toate aceste unitati avand o pondere de circa 26 la suta din numarul total de hoteluri.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite