Călătoriile de afaceri revitalizează turismul

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ecoturismul şi ofertele destinate tinerilor sunt alte două direcţii care vor contribui la dezvoltarea industriei de profil Turismul de afaceri, de sănătate, cultural, la care se adaugă

Ecoturismul şi ofertele destinate tinerilor sunt alte două direcţii care vor contribui la dezvoltarea industriei de profil

Turismul de afaceri, de sănătate, cultural, la care se adaugă cel de aventură sunt principalele branduri care vor fi dezvoltare în viitor pentru a reprezenta împreună România ca destinaţie, atât pe plan extern, cât şi intern.

Autorii Masterplanului pentru dezvoltarea turismului naţional au identificat alte două segmente care ar putea duce la individualizarea ofertei autohtone pe plan extern: ecoturismul şi tinerii.

România poate deveni un jucător competitiv pe piaţa europeană a turismului de afaceri, care înregistrează creşteri importante şi în acest moment. Secretarul de stat pentru turism, Lucia Morariu, a declarat, ieri, că principalul brand pe care trebuie să-l dezvolte România este cel al turismului de afaceri. Aceasta a mai informat că trebuie să se treacă de la promovarea turistică la implementarea unei politici de marketing adecvate, prin crearea de evenimente şi participarea la târguri internaţioane de turism. Mastreplanul de dezvoltare a turismului recomandă o serie de schimbări în abordarea marketingului şi targhetarea pieţelor în funcţie de oportunităţile pe care acestea le oferă.

Astfel, pieţele prioritare pentru România sunt Germania, Austria, Italia, Franţa, SUA, Germania, Rusia, Ungaria şi Marea Britanie/Irlanda, în timp ce ţările scandinave, cele din Benelux şi Pensinsula Iberică sunt ţinte secundare. Documentul citat recunoaşte că ministerul care coordonează activitatea de turism nu are în prezent "o strategie clară bazată pe înţelegerea deplină şi aprofundată a caracteristicilor şi tendinţelor pieţei pentru marketingul României". Mai mult, mixul actual de marketing şi promovare nu este coordonat şi nu este destinat realizării unor obiective specifice, activităţi care "tind să fie desfăşurate în stil ad-hoc, dezordonat". Lucrurile nu stau bine nici la capitolul direcţii strategice pentru birourile de promovare din străinătate şi nu se cunoaşte impactul şi eficienţa programului de participare la târgurile de turism din străinătate. Ca urmare, tour-operatorii de pe principalele pieţe-ţintă nu au decât cunoştinţe superficiale despre România şi oferta sa turistică. De altfel, nici imaginea sa nu este clară sau puternică.

Tinerii europeni, un segment-ţintă

"Nicio ţară europeană nu s-a gândit să se identifice ca principala destinaţie pentru tinerii turişti. România oferă o gamă corespunzătoare de activităţi în aer liber atât vara, cât şi iarna, şi are un program în creştere de manifestări muzicale, sportive şi alte evenimente în Bucureşti şi alte locuri din ţară şi oferă costuri relativ scăzute", se arată în documentul citat. Carpaţii şi Delta Dunării sunt principalele zone în care se poate dezvolta ecoturismul, la scară de la mică la medie.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite