Baloanele cu aer cald decoleaza, timid, si in Romania

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Zborul cu balonul a devenit o moda in Occident, unde exista competitii internationale si asociatii ale posesorilor de baloane. Conform datelor de la Autoritatea Aeronautica Civila Romana, in Romania

Zborul cu balonul a devenit o moda in Occident, unde exista competitii internationale si asociatii ale posesorilor de baloane. Conform datelor de la Autoritatea Aeronautica Civila Romana, in Romania sunt inmatriculate numai trei baloane cu aer cald. Desi la cantitatea de timp liber stam destul de bine comparativ cu vest-europenii, in Romania piata serviciilor de leisure - petrecerea timpului liber - este inca foarte putin dezvoltata. Nu ca n-am avea imaginatie, dar lipsa banilor reduce "baza de mase" a industriei creatoare de distractii. Unul din cei trei proprietari de baloane cu aer cald din Romania, Eugen Iacob, spune ca, desi la inceput a incercat sa-si utilizeze balonul pentru servicii turistice, agentiile de turism nu s-au aratat interesate. "Acum, zborurile de agrement le fac mai mult neplatite, pentru prieteni", ne-a declarat Eugen Iacob. Un balon cu aer cald, de 4.000 de metri cubi, care are inaltimea unui bloc de patru etaje, costa in strainatate, fara taxe, circa 30.000 de dolari. Dezumflat si impachetat, balonul cu aer cald incape intr-o Dacie Papuc. Un balon de o asemenea capacitate poate transporta in nacela 5 persoane. Costul unei plimbari cu balonul nu poate fi evaluat. Dar daca ar fi sa preluam preturile din Ungaria, unde exista circa 200 de baloane cu aer cald, tariful pe ora ar insemna ... 400-500 de euro. In functie de numarul de "calatori" care pot urca in nacela, inseamna 70 - 80 - 100 de euro pe ora. Daca e mult sau putin, pentru experienta unica de a te lasa purtat de vant, fiecare poate aprecia pentru el insusi. Balonul cu aer cald trebuie inmatriculat ca si un avion, la Autoritatea Aeronautica Civila Romana. Un aspect care ingreuneaza inmatricularea este legat de certificarea balonului. Daca un tip similar de balon a mai fost inmatriculat in Romania, posesorul scapa de costurile de certificare, explica Dan Antonescu, seful Serviciului Inspectia Navigabilitatii din cadrul AACR. Daca nu, primul posesor trebuie sa suporte financiar si operatiunea de certificare, care poate ajunge la cateva sute de euro. Abia dupa certificare pot fi recunoscute documentele tehnice ale balonului.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite