Austriecii, atraşi de zonele rustice şi vestigiile culturale ale României

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Anul trecut, peste 150.000 de turişti din patria valsului au vizitat ţara noastră, generând venituri de circa 40 milioane de euro pentru operatorii din domeniu În anul 2006, numărul de

Anul trecut, peste 150.000 de turişti din patria valsului au vizitat ţara noastră, generând venituri de circa 40 milioane de euro pentru operatorii din domeniu

În anul 2006, numărul de vizitatori din Austria a crescut cu 17,3%, ajungând la peste 151.000. Acest trend se va menţine şi în 2007, an în care promovarea ţării se bazează pe intrarea României în UE, pe Sibiu, capitală culturală europeană, şi pe Delta Dunării - peisajul anului 2007/2008.

Numărul austriecilor care vizitează România este superior numărului românilor care vizitează Austria. "Sunt sigur că în următorii ani raportul va rămâne în continuare favorabil turismului românesc, pentru că dorim şi ştim cum putem creşte în continuare numărul austriecilor care vizitează România", spune Simion Giurcă, directorul biroului de turism al României, de la Viena.

Românii vin în cea mai mare parte pentru schi pe timpul iernii şi pentru vizite culturale îndeosebi la Viena. Câştigă teren însă turismul de shopping pentru românii bogaţi.

În 2007, oficialii turismului românesc la Viena vor promova ţara noastră cu precădere prin Sibiu, capitală culturală europeană, prin Delta Dunării, considerată peisajul anului 2007/2008 (declaraţie ce va fi făcută în iunie 2007 de Asociaţia internaţională "Prietenii Naturii"). Un alt eveniment de interes pentru austrieci ar putea fi Festivalul "George Enescu", de la Bucureşti.

Odată cu intrarea României în UE, traficul spre ţara noastră a crescut, în luna ianuarie înregistrându-se o creştere a numărului de vizitatori din Austria cu 17,1%. Preţul mediu pe care îl plătesc aceştia pentru un concediu în România este de circa 1.100 de euro.

Imaginea ţării noastre în afară s-a schimbat mult datorită intensei campanii duse de reprezentanţii birourilor de turism din capitalele europene. Oficialul de la Viena a adus, pe lângă jurnalişti austrieci şi tour-operatori de talie mare, specialişti în turism care să certifice calitatea programelor şi serviciilor româneşti. "Pe lângă o campanie promoţională la postul naţional de televiziune - ORF, am derulat o campanie amplă outdoor în Viena, Graz, Salzburg, St. Pölten şi Klagenfurt. La acestea se adaugă prezenţa pentru un an a două megaboarduri de 8x5 m amplasate pe autostrada Viena - Budapesta, pe tronsonul care leagă capitala austriacă de aeroport", mai spune Giurcă despre campania de promovare. În 15 martie 2007 a fost lansat la editura Orac un ghid turistic dedicat României, în seria "Să ne cunoaştem vecinii".

România, percepută ca destinaţie culturală

"Am poziţionat România pe piaţa din Austria, ca pe o destinaţie culturală. Caracterul nealterat al satelor româneşti şi ospitalitatea populaţiei, foarte apreciată de austrieci, sunt adevăratele atuuri", precizează Giurcă. Atitudinea faţă de România s-a schimbat constant în ultimii doi-trei ani. "Suntem însă astăzi mult mai aproape de sufletul austriecilor decât ne putem închipui. Pe măsură ce ne vizitează tot mai mulţi austrieci, apropierea va creşte. Există un mare potenţial pe care putem şi trebuie să-l valorificăm", adaugă oficialul român. Un alt element pozitiv în cadrul schimburilor turistice româno-austriece ţine şi de intrarea operatorului aerian low-cost, Sky Europe. "Sunt sigur că Sky Europe va aduce în acest an în Bucureşti un număr suplimentar de cel puţin 5.000 de turişti austrieci. Sub presiunea Sky Europe, şi Austrian Airlines va lansa mai des acţiuni la preţuri mai reduse de tip 99 euro, care vor genera şi ele suplimentări de trafic cu câştig pentru turismul românesc".

Un scurt profil al turistului austriac s-ar rezuma la faptul că acesta îşi doreşte natură virgină, sate arhaice cu tradiţii şi folclor nealterate, ospitalitate, ofertă culturală, infrastructură funcţională, curăţenie, vinuri seci, mâncare bine gătită şi concediul să aibă o trăire emoţională.

Care sunt obiectivele turistice vizitate de austrieci:

Austria ocupă locul nouă în clasamentul ţărilor generatoare de turişti pentru România şi locul trei între ţările vestice, după Germania şi Italia.

- peste 60 de tour-operatori şi agenţii de voiaj au inclus România în cataloagele de promovare pentru 2007

- cele mai vizitate regiuni de către austrieci sunt: Moldova, Maramureş, Transilvania, Dobrogea şi Banat

- interes în creştere pentru Oltenia, Delta Dunării şi litoral

- trend 2007: Sibiu (cel mai căutat obiectiv în 2007) şi Bucureşti, precum şi croazierele pe Dunăre

- motivaţia principală pentru călătoriile în România o reprezintă turismul cultural

- o atracţie deosebită o reprezintă caracterul nealterat al satelor româneşti

- marea majoritate a austriecilor vin în România cu autoturismul propriu

Am poziţionat România pe piaţa din Austria, ca pe o destinaţie culturală. Caracterul nealterat al satelor româneşti şi ospitalitatea populaţiei, foarte apreciată de austrieci, sunt adevăratele atuuri.

Simion Giurcă
directorul biroului de turism al României, de la Viena

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite