Cum se transmite „live“ din elicopterul Realitatăţii TV

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Televiziunea a investit 5,3 milioane de euro pentru ca jurnaliştii săi să fie primii la evenimente şi din dorinţa de a transmite imagini inedite. Conducerea postului aprobă folosirea elicopterului pentru evenimentele neprevăzute, blocajele în trafic, alunecările de teren şi subiectele economice.

Pentru a realiza un reportaj din elicopter, reporterii propun şefului de secţie subiectul, după care este analizat de conducerea editorială.

 „Adevărul” a însoţit echipa Realităţii TV pe teren, de fapt, în aer, pentru a trăi la aceeaşi intensitate emoţia unei transmisii în direct realizate de la înălţime.

Vineri, la ora 11.00, jurnalista Cătălina Porumbel şi cameramanul erau în aeroportul Băneasa, în zona „Plecări”. Aşteptau să vină o persoană anume să-i preia, să-i treacă printr-un „filtru” şi să îi conducă la elicopterul aflat pe pistă.

Pregătirea pentru zbor începea. Cameramanul, care este şi sunetist, regizor de transmisie şi centralistă telefonică, a scos husa de pe camera video de sub elicopter, i-a şters obiectivul, după care a urcat la bord. În acest timp, reporterul s-a instalat pe locul din stânga pilotului şi şi-a pregătit textul, căştile şi microfonul.

Urmau două reportaje pe teme imobiliare şi presiunea este mare pentru că ridicarea elicopterului de la sol trebuia să fie justificată.

Pilotul, Mircea Ionescu, angajat permanent al Realitatea TV, avea şi el treabă. După verificările de rigoare şi comunicările cu autorităţile aeronautice, puţin înainte de ora 12.00, aparatul s-a ridicat de la sol, deşi începuse să plouă. Au fost mai multe probleme decât de obicei deoarece elicopterul a zburat mult în zona de siguranţă a celor două aeroporturi.

Proiecte imobiliare văzute de sus

Ne-am îndreptat spre Ştefăneşti, acolo unde un proiect imobiliar „face păianjeni” din cauza crizei financiare. Relatarea în direct a durat 15-20 de minute. Între cele două transmisii, ne-am întors pe aeroportul Băneasa.

După această primă transmisie, au început unele discuţii. Jurnalista anunţase în redacţie că al doilea proiect despre care va vorbi se află în zona Băneasa, pilotul anunţase autorităţile că va zbura în acel areal, dar, din studio, i s-a cerut să vorbească despre alt şantier. După mai multe SMS-uri şi telefoane, a rămas planul stabilit iniţial.

A doua relatare a fost transmisă în direct în jurnalul de la ora 13.00 şi a decurs fără incidente. Pe la 13.30 ne-am întors pe pista aeroportului Băneasa. Pilotul a oprit aparatura de la bord, iar reporterul şi cameramanul şi-au scos căştile.

image

Am achiziţionat elicopterul pentru a fi primii la evenimentele neprevăzute

image


Cristi Coman
redactor-şef „Ştiri“

Cameră cu sistem gyroscopic

Elicopterul, care este ţinut într-unul dintre hangarele aeroportului Băneasa, este bimotor şi are un sistem de filmare şi transmisie live foarte performant, putând transmite imaginile de la câteva zeci de kilometri, indiferent de condiţiile atmosferice.

Camera de luat vederi, care este dotată cu un sistem gyroscopic, este HD (high definition) şi poate filma în detaliu până la o distanţă de şase kilometri, iar imaginile captate pot fi transmise în timp real sau stocate la bord.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite