Un nou concurent pentru Google

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Miza înmulţirii motoarelor de căutare o reprezintă piaţa de publicitate online Mai mulţi foşti angajaţi ai Google au lansat un nou motor de căutare pe internet, denumit Cuil, în

Miza înmulţirii motoarelor de căutare o reprezintă piaţa de publicitate online

Mai mulţi foşti angajaţi ai Google au lansat un nou motor de căutare pe internet, denumit Cuil, în încercarea de a depăşi actualul lider din acest domeniu.

Un grup de foşti angajaţi ai Google, în frunte cu Tom Costello, actualmente fondatorul şi directorul executiv al Cuil, au pus bazele unui nou motor de căutare pe internet, care să rivalizeze cu gigantul media.

Google nu este ameninţat pentru prima oară, Wikipedia sau Microsoft încercând să fure o bucată cât mai mare din tortul publicitaţii online, unde celebrul motor de căutare este lider absolut.

Cuil, un Google mai avansat

Google a înregistrat, în primul trimestru din 2008, venituri de 5,19 miliarde dolari, în timp ce profitul net al companiei a crescut, în primul trimestru, cu 31%, la 1,31 miliarde de dolari. Cotaţia acţiunilor Google a urcat cu 18% peste nivelul de 500 de dolari pe unitate, ultima dată atins în februarie. Rezultatele financiare şi valoarea pieţei de publicitate prin intermediul motoarelor de căutare au reuşit să atragă tot mai mulţi competitori.

Publicitatea prin intermediul motoarelor de căutare va depăşi bannerele clasice, până în 2010, în condiţiile în care vânzările online se vor dubla, ajungând la 18,9 miliarde de dolari, de la 9,3 miliarde de dolari în 2004, conform datelor JupiterResearch.

Marketing prin motorul de căutare

Programul Cuil, care poate fi accesat la adresa http://www.cuil.com, oferă noi servicii de căutare, iar reprezentanţii companiei susţin că poate accesa mai rapid şi mai ieftin decât Google arii mai vaste de internet, generând cele mai multe trimiteri pentru o căutare.

Specialiştii care au creat noul program susţin că acesta nu se limitează la metodele clasice de căutare care vizează adresa şi traficul unei pagini de internet, ci analizează contextul fiecărei pagini şi conceptele pe care utilizatorii de internet le utilizează pentru căutările lor.

Compania de cercetare JupiterResearch afirmă că dezvoltarea rapidă a internetului va reflecta, parţial, creşterea de peste 12% pe an a publicităţii prin motoare de căutare, în următorii trei ani, în timp ce bannerele vor înregistra un avans de numai 7%. Dezvoltarea publicităţii prin motoare de căutare demonstrează încrederea companiilor de publicitate în piaţă, ca şi gradul înalt de sofisticare la care au ajuns programele informatice.

Această tehnologie software reuşeşte să insereze publicitatea în cele mai populare mijloace de căutare de pe internet. Această formă de promovare este doar un element care alimentează dezvoltarea publicităţii online.

Conform Juniper Research, publicitatea clasificată prin internet ar putea înregistra o creştere de aproape 10%, pentru a ajunge, în 2010, la 4,1 miliarde de dolari. Firmele de publicitate ar putea să profite de pe urma numărului crescut de familii care dispun de conexiuni rapide la internet, pentru a transmite mesaje media "rich" sau "streaming".

Mesajele de publicitate "rich" transmit mesaje audio, video şi alte efecte interactive. Cele "streaming" trimit elemente audio sau video prin intermediul unei reţele, care pot fi vizualizate sau ascultate în timp real, fără ca utilizatorul să fie nevoit să descarce fişierul.

JupiterResearch arată că mesajele "rich" ar putea înregistra o creştere anuală de 25%, ajungând la vânzări de 3,5 miliarde de dolari, în timp ce "streaming media" ar putea avansa anual cu 30%, ajungând la vânzări de 943 de milioane de dolari, până în 2010.

19 miliarde de dolari

- reprezintă piaţa de publicitate online estimată de analişti pentru anul 2010

Cotă piaţă motoare căutare SUA

Google 56,5%
Yahoo 23,3%
Microsoft 11,3%

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite