O companie plăteşte, în medie, 1.000 de euro pe an pentru soluţii de securitate IT

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pierderile provocate firmelor de atacurile cibernetice au depăşit, anul trecut, 100 de miliarde de dolari, la nivel mondial Cheltuielile firmelor care nu au investit suficient în soluţii

Pierderile provocate firmelor de atacurile cibernetice au depăşit, anul trecut, 100 de miliarde de dolari, la nivel mondial

Cheltuielile firmelor care nu au investit suficient în soluţii de securizare a reţelelor informatice pot creşte cu 10% faţă de bugetul alocat iniţial pentru această activitate.

Laboratoarele Kaspersky atenţionează în privinţa creşterii fără precedent a crimei cibernetice, pierderile estimate la nivel mondial depăşind 100 de miliarde de dolari pentru 2007.

În acest context, există un interes crescut atât pentru întelegerea fenomenului, cât şi pentru soluţiile de securitate ce oferă protecţie directă împotriva atacurilor online.

"Din punct de vedere al atacurilor informatice, România se află încă într-o fază emergentă, majoritatea atacurilor pe care le-am observat până acum au fost bazate pe inginerie socială. Nu există încă softuri care să atace în mod direct sisteme româneşti de banking online.

Din păcate însă, aşa cum s-a întâmplat şi în alte ţări, apariţia acestora este inevitabilă şi ne aflăm în momentul potrivit pentru a lua măsurile necesare prevenirii unor incidente majore", a declarat directorul departamentului cercetare - dezvoltare Kaspersky Lab România, Costin Raiu.

Phishing-ul încă este la modă

Organizaţiile care au atins un nivel ridicat al practicilor de securitate IT pot reduce în siguranţă cheltuielile cu 3 sau 4 procente din bugetul IT desemnat, potrivit specialiştilor.

Organizaţiile, care sunt ineficiente sau care nu au investit suficient în securitate de-a lungul timpului, pot cheltui cu până la 8 procente din bugetul IT alocat securitaăţii. Asta înseamnă că multe companii vor investi agresiv în următorii ani.

Chiar dacă atacurile informatice îndreptate asupra instituţiilor bancare din România s-au bazat pe metode "vechi" de tip phishing, pierderile datorate acestor atacuri au fost destul de serioase, fapt intens mediatizat în ultimele luni.

"Salutăm iniţiativa Institutului Bancar Român pentru aducerea în atenţia mediului bancar a problematicii atacurilor cibernetice moderne şi sperăm ca şi alte instituţii să-i urmeze exemplul.

Cât priveşte producătorii de software de securitate, Kaspersky Lab a intensificat lupta împotriva crimei cibernetice atât prin educarea publicului larg, cât şi prin noile tehnologii pe care le dezvoltă", a declarat directorul general al Kaspersky Lab România, Teodor Cimpoeşu.

Înfiinţată în 1997, compania Kaspersky Lab este un furnizor internaţional de software de securitate a informaţiilor. Cu sediul central la Moscova, Rusia, Kaspersky Lab are reprezentanţe regionale în Marea Britanie, Franţa, Germania, Olanda, Polonia, Japonia, China, Coreea, Italia, România şi SUA.

Creşte piaţa soluţiilor de securitate

Compania se extinde şi mai mult prin reţeaua sa globală de parteneri, cuprinzând peste 500 de companii. Conform specialiştilor, anul acesta piaţa de profil ar putea ajunge la aproximativ cinci milioane de euro.

Unul dintre liderii pieţtei de produse pentru securitate IT, Bitdefender, estimează o cotă de piaţă a soluţiilor de securitate între 45 şi 50% pentru 2008, compania înregistrând în 2007 o cotă de peste 40% raportată la o piaţă a aplicaţiilor CMS (antivirus şi conexe) de circa 5 milioane euro şi 3% din piaţa de anti-malware mondială.

Potrivit Bitdefender, pierderile companiilor româneşti din cauza spamului şi a viruşilor este întotdeauna o problemă destul de complexă.

Cuantificarea acestor pierderi, de exemplu, pierderile directe datorate unui incident de securitate de tipul "virus în reţeaua internă" pot fi cuantificate destul de uşor - orele de muncă pierdute reprezintă orele de suport tehnic.

Pe de altă parte, există şi costuri mai greu de estimat. De exemplu, cât ar putea costa pierderea sau furtul datelor personale ale clienţilor. Există trei pieţe distincte: cea a utilizatorilor finali, cea a companiilor generale şi cea a providerilor de servicii de Internet, IT&C şi conexe, care cumpără soluţii şi oferă mai departe servicii integrate.

Fiecare piaţă are specificul ei în funcţie de nivelul de maturitate, nivelul pirateriei şi multe alte coordonate, iar în acest caz fiecare soluţie joacă un rol important în targetul căruia i se adresează.

322 de euro pe an, licenţa medie pentru o soluţie de top antivirus

Costurile unei soluţii nu sunt predefinite, ele depind de câţiva factori şi anume, numărul de utilizatori sau nevoia de protecţie solicitată de client. În general, specialiştii BitDefender spun că preţul unei licenţe pentru o soluţie de top antivirus, cu protectie minimă, pleacă de la 30 euro/an.

Gama de soluţii de securitate (antivirus şi servicii conexe) se împart în trei categorii de utilizatori: casnici, business şi companii, produsele rămânând aceleaşi, doar numărul de utilizatori fiind diferit, iar costurile unei soluţii antivirus nu sunt predefinite, ele depinzând de câţiva factori, şi anume numărul de utilizatori sau nevoia de protecţie solicitată de client.

În general, se poate spune că preţul unei licenţe pentru o soluţie de top antivirus, cu protecţie minimă, pleacă de la 30 euro/an. De exemplu, una dintre cele mai ieftine soluţii de securitate şi administrare destinată reţelelor companiilor, de la Bit Defender, poate costa pentru 10 calculatoare, cu o perioadă de licenţiere de un an, 322 euro pe an.

Aceasta oferă protecţie proactivă superioară împotriva viruşilor, a programelor spion, a mesajelor de tip spam, a tentativelor de fraudare de tip phishing.

Cetăţenii UE vor plăti şi pentru apelurile primite pe mobil

Comisarul european pentru telecomunicaţii, Viviane Reding, ar putea propune ca utilizatorii de telefonie mobilă să plătească şi pentru apelurile primite, nu numai pentru cele transmise, dacă se dovedeşte că o astfel de măsură ar scădea valoarea facturii plătite de clienţi către operatori.

Oficialul va publica, în cursul acestei luni, recomandările privind reducerea tarifelor practicate de operatorii de telefonie fixă şi mobilă pentru redirecţionarea apelurilor, efectuate din reţele rivale către clienţi, potrivit Reuters.

Reperele gândite de Reding ar putea conduce la noi modele de business în industria telecom, conform cărora utilizatorii ar putea plăti şi pentru apelurile primite, dar urmărind scheme de tarifare care să avantajeze clienţii, a declarat luni purtătorul de cuvânt al comisarului european pentru telecomunicaţii.

În viziunea oficialului, tarifele de interconectare practicate de operatorii de comunicaţii mobile ar putea fi reduse până la nivelul celor percepute în segmentul telefoniei fixe, pentru a evita subvenţiile încrucişate şi a reduce, astfel, costurile suportate de consumatori. (Mediafax)

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite