Vorbim la telefoane made in China

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Două treimi dintre mobilele importate anul trecut vin din ţările asiatice. În primele zece luni din 2009 au fost importate telefoane în valoare de 745 de milioane de euro, în scădere cu 10% faţă de 2008.

Criza a afectat anul trecut şi sectorul telecom, unul dintre cele mai prolifice segmente de piaţă. Valoarea dispozitivelor mobile vândute în 2009 pe piaţa românească a scăzut cu 30% comparativ cu anul precedent, până la 253 de milioane de euro, potrivit unui studiu Gfk. Implicit, şi importurile au intrat pe un trend descendent.

În primele zece luni ale anului au fost importate telefoane mobile în valoare de 745 de milioane de euro, în scădere cu aproape 10% faţăde cele 779 de milioane de euro, în 2008, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică (INS).

Diferenţa de valoare dintre importuri şi vânzări este explicată prin faptul că multe dintre telefoanele comercializate sunt subvenţionate de operatori pentru clienţii care se abonează pe o anumită perioadă la serviciile lor. În plus, nu toate importurile au fost vândute.

2,9 milioane de mobile vin de la unguri

Dacă vorbim de ţările de provenienţă a telefoanelor mobile, atunci China şi India conduc detaşat. Astfel, în primele zece luni din 2009, au fost importate peste 18 milioane de unităţi din China şi 11 milioane din India. Pe al treilea loc, ocupat în 2008 de Mexic, se clasează acum Ungaria, cu 2,9 milioane de telefoane exportate în România. În consecinţă, Mexicul a trecut pe locul patru cu mai mult de 1,1 miloane de bucăţi. La o distanţă apreciabilă se află Austria, cu 560.00 de unităţi aduse în ţara noastră.

Primul an de scădere pentru piaţa GSM

În ceea ce priveşte numărul de dispozitive vândute, reprezentanţii Internity spun că au fost comercializate 3,8 milioane de unităţi. „2009 a fost primul an în care piaţa de GSM a intrat pe un trend descendent, s-au vândut cu 10% mai puţine telefoane ca în 2008, dar cu o scădere mai pronunţată din punct de vedere valoric, de peste 20%", arată Costin Soare, director de retail al magazinelor Internity.

Motivele? A scăzut valoarea de achiziţie a unui telefon din cauza ofertelor de reînnoire a abonamentelor ce ofereau mobile la preţuri mici, iar criza a afectat piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată. Oficialii magazinelor Germanos şi Say sunt mai optimişti şi spun că au fost comercializate patru milioane de telefoane. „Datorită revenirii vânzărilor din al patrulea trimestru din 2009, piaţa s-a menţinut la nivelul din 2008, adică patru milioane de telefoane vândute", explică Zvi Friedman, CEO al magazinelor Say.

Piaţa gri de telefoane mobile

20% din telefoanele comercializate sunt vândute fără autorizaţie, potrivit LG Electronics România. În acelaşi timp, Doru Orăşelu, directorul de marketing al HAT România, importatorul Samsung, spune că procentul este mai mic, de până la 15%, şi variază în funcţie de marca telefonului.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite