Succes românesc la târgul CeBIT 2007 de la Hanovra

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Două firme cu stand propriu şi 30 de companii reunite într-un stand comun au reprezentat ţara noastră la Hanovra Cel mai important târg IT&C din lume îşi va închide, mâine, porţile.

Două firme cu stand propriu şi 30 de companii reunite într-un stand comun au reprezentat ţara noastră la Hanovra

Cel mai important târg IT&C din lume îşi va închide, mâine, porţile. Din cele peste 6.000 de companii prezente la Hanovra în acest an, 32 de companii au reprezentat sectorul tehnologiei şi informaţiilor din România. Şi l-au reprezentat cu succes, sunt de părere reprezentanţii pieţei locale, aflaţi în aceste zile la târg.

Prezenţa românească la CeBIT anul acesta a fost foarte importantă pentru România, mai ales că aici a fost lansat, la nivel internaţional, noul brand românesc pe IT - "RomaniaIT. Creative Talent. Technical Excellence". Pentru companiile prezente la Hanovra însă, CeBIT a fost un bun prilej pentru descoperirea ultimelor noutăţi în domeniu, dar şi pentru stabilirea unor noi contacte cu furnizorii şi extinderea bazei de clienţi în afara României.

Majoritatea firmelor româneşti au fost prezente în sectorul rezervat companiilor de outsourcing, şi numai două - Gersim Impex şi Topex - au avut standuri separate. "Anul 2007 este un an decisiv pentru industria de profil, vor avea loc multe schimbări şi considerăm că este momentul decisiv pentru a ne poziţiona mai bine în piaţă", a explicat, pentru Adevărul, Ştefănescu Daniel, directorul general al Gersim Impex, alegerea de a participa pentru prima oară la acest târg. Prin prezenţa la CeBIT, compania urmăreşte şi lărgirea numărului de clienţi, precum şi consolidarea poziţiei pe care o ocupă deja pe piaţa din Europa, ţinând cont că, în momentul de faţă, peste 15% din vânzările firmei sunt reprezentate de vânzările intracomunitare şi de exporturi. Nu în ultimul rând, reprezentanţii Gersim vor să corecteze percepţia României pe plan internaţional. "Un alt motiv care ne-a adus la acest târg este proasta reputaţie de care se <> firmele din ţara noastră. Dorim să aducem un plus de încredere în societăţile din România şi să fim trataţi ca nişte adevăraţi parteneri europeni. În acelaşi timp, sperăm ca în ţara noastră să fie respectate drepturile consumatorului la nivelul standardelor europene şi garanţia europeană", subliniază Ştefănescu. Cheltuielile companiei pentru a lua parte, pe parcursul celor şapte zile, la marele târg s-au ridicat la aproximativ 30.000 de euro. Dacă Gersim este la prima participare la CeBIT, Topex marchează al patrulea an consecutiv la Hanovra. Mai mult, în 2006 compania a decis semnarea unui contract pe o perioadă de patru ani cu organizatorul acestei expoziţii, Deutsche Messe AG Hannover, fiind, de altfel, şi singura firmă românească care a încheiat un astfel de contract. "Participarea din anul acesta a întărit convingerea că CeBIT este mai mult decât un simplu târg. Acesta informează asupra status quo-ului din domeniu, prezintă viziuni şi oferă contacte cu furnizori, posibili clienţi şi politicieni din întreaga lume", spun reprezentanţii Topex.

România şi-a lansat brandul sectorial de export

Tot cu ocazia acestui târg, a fost lansat, săptămâna trecută, brandul sectorial de export, "RomaniaIT. Creative Talent. Technical Excellence". "RomaniaIT vine să aducă un plus de valoare unui domeniu care se dezvoltă într-un ritm extraordinar", a declarat la eveniment Balint Porcsalmi, secretarul de stat al Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei (MCTI).

În acelaşi timp, acesta "este primul pas dintr-o campanie de promovare pe termen mediu care îşi propune să susţină companiile româneşti pentru o prezenţă mai vizibilă şi mai consistentă", susţine Valerica Dragomir, directorul executiv al Asociaţiei Patronale a Industriei de Software şi Servicii (ANIS).

În 2006, valoarea sectorului românesc de IT&C s-a ridicat la 4,8 miliarde de euro, aducând o contribuţie de 4,19% la PIB. În acelaşi timp, valoarea exporturilor de software şi servicii a fost estimată la 380 milioane de euro.

Prezenţa firmelor autohtone la CeBIT

România a fost reprezentată de 30 de companii reunite la un stand comun, şi de două companii cu stand propriu. Prezenţa românească cu stand naţional la CeBIT este organizată în cadrul programului de promovare a exporturilor, coordonat de Departamentul pentru Comerţ Exterior din cadrul Ministerului Economiei şi Comerţului şi administrat de Centrul Român de Promovare a Comerţului (CRPC). Dintre companiile prezente la Hanovra în aceste zile se numără şi DotCommerce România, TotalSoft SA, Carpath Software, CG&GC Intelligent Technology Bucureşti, Fortech, Info Touch Systems, , Interscope, RomSoft, S&T Software.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite