Spamurile provoacă pierderi de aproape 40 miliarde de euro anual

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Spamul reprezintă o problemă în creştere de la an la an, în primul rând datorită faptului că are rezultatele pe care le aşteaptă cei care trimit astfel de mesaje. "Mai clar spus, dacă

Spamul reprezintă o problemă în creştere de la an la an, în primul rând datorită faptului că are rezultatele pe care le aşteaptă cei care trimit astfel de mesaje. "Mai clar spus, dacă utilizatorii nu ar deschide mesajele de tip spam şi nu ar achiziţiona produsele sau serviciile cărora le fac reclamă acestea, sau nu ar vizita site-urile recomandate, fenomenul în sine nu ar mai exista", spune Liviu Anghel, security officer la Gecad Technologies.

Un studiu arată că, în medie, pe zi, europenii pierd 30 de minute cu sortatul şi ştersul spamurilor. La nivel mondial, conform celor mai recente studii, în 2006 s-au trimis circa 171 miliarde de mesaje pe zi, din care 71% au reprezentat mesaje nesolicitate. Estimările pentru 2007 situează numărul de mesaje trimise la aproximativ 196 de miliarde, din care 72% spam. La nivel mondial, spamul aduce pagube de peste 40 miliarde de euro, anual. În ceea ce priveşte situaţia din România, un studiu efectuat de AXIGEN în a doua jumătate a anului trecut, pe un eşantion de două milioane de e-mailuri, a relevat faptul că ponderea mesajelor nedorite din totalul mesajelor recepţionate s-a ridicat la 74%, ceea ce depăşeşte puţin pronosticul celor de la Radicati.

Cât pierd românii în medie, pe zi, cu cititul acestor mesaje?

"Un utilizator slab informat nu va fi la curent cu ultimele informaţii privind spamul şi evoluţia lui şi va cădea mult mai uşor pradă celor care trimit mesaje nesolicitate", spune Liviu Anghel. Un exemplu concludent este acela în care utilizatorului i se solicită să dea clic pe anumite linkuri, pentru a se "dezabona" de la aşa-zise buletine informative. Însă, ceea ce se întâmplă în realitate dacă se urmează aceste instrucţiuni este că astfel utilizatorul îi semnalează spammerului că adresa de e-mail la care au fost trimise mesajele nesolicitate este una activă.

Companiile româneşti nu sunt atrase de soluţii de securitate IT

Conform unor date publicate de IDC, firmele româneşti au cheltuit anul trecut aproximativ 1,1 miliarde de euro pentru achiziţii IT&C, dintre care aproape 70% din bani s-au îndreptat către achiziţia de hardware şi doar 30% către software şi servicii IT. "Intrarea în Uniunea Europeană le va determina pe multe dintre ele să concureze cu firme din afara României, iar pentru ca această concurenţă să se realizeze de pe picior de egalitate, multe vor fi nevoite să se alinieze la standardele tehnologice pe care le utilizează companiile din UE". "Ca urmare, preconizăm o creştere a investiţiilor pe care companiile româneşti le vor face în următorii ani pentru achiziţii în domeniul IT&C", adaugă Liviu Anghel, security officer la Gecad Technologies. Comisia Europeană a avertizat statele membre să-şi sporească eforturile pentru reducerea spamului. Rezultatele alarmante vin la patru ani după ce UE a adoptat o legislaţie antispam. Viviane Reding, comisarul pentru Societatea Informaţională şi Media, spune că, dacă în viitorul apropiat nu se văd îmbunătăţiri, va cere introducerea de noi măsuri legislative.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite