Serviciile de e-banking sunt din ce în ce mai utilizate de români

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În primele trei trimestre din 2006, peste 455.000 de clienţi au folosit internetul pentru operaţiunile bancare În ciuda neîncrederii în siguranţa oferită de mediul electronic, tot mai

În primele trei trimestre din 2006, peste 455.000 de clienţi au folosit internetul pentru operaţiunile bancare

În ciuda neîncrederii în siguranţa oferită de mediul electronic, tot mai mulţi români accesează produsele şi serviciile bancare prin intermediul internetului. Astfel, în primele trei trimestre din 2006, peste 455.000 de clienţi au efectuat tranzacţii prin intermediul e-bankingului, numărul acestora fiind în creştere cu 120% faţă de perioada similară a anului precedent.

Dacă în urmă cu un an, un studiu al diviziei de cercetare a Deutsche Bank plasa România, alături de Bulgaria, Grecia şi Macedonia, printre ţările din Europa cu cel mai scăzut grad de penetrare a serviciilor e-banking, în momentul de faţă reprezentanţii instituţiilor bancare din ţara noastră spun că aceste servicii traversează poate cea mai importantă perioadă de modernizare de până acum.

"Comparativ cu alte pieţe, în România, internet-bankingul nu este utilizat la adevăratul potenţial. În perioada următoare devine însă foarte probabilă creşterea ratei de utilizare a acestui gen de servicii, datorită tendinţei vizibile de îmbunătăţire a infrastructurii şi a serviciilor", a declarat, pentru Adevărul, reprezentanţii Alpha Bank. La rândul său, Răzvan Lintaru, director e-banking HVB Ţiriac, observă că, "în România, serviciile de internet-banking oferite de bănci sunt în plină perioadă de modernizare a infrastructurii, a calităţii şi a diversificării ofertei. Având în vedere creşterea impactului internetului pentru populaţie, băncile vor urmări să-şi sporească posibilitatea de deservire în acest sens şi să ofere servicii cât mai diversificate şi adaptate solicitărilor clienţilor". Acest lucru se datorează, spune Lintaru, şi încercării de minimizare a costurilor operaţionale concomitent cu lărgirea portofoliului de clienţi şi produse. În acelaşi timp, reprezentanţii băncilor susţin că serviciile de e-banking existente pe piaţa autohtonă se apropie de maturitate, trecându-se de la o dezvoltare cantitativă la una preponderent calitativă. "Considerăm că, în perioada următoare, accentul va fi pus pe optimizarea serviciilor de internet-banking în sensul stabilizării la un anumit pachet de operaţiuni bancare, al creşterii calităţii şi fiabilităţii serviciilor finale furnizate clienţilor şi al asigurării unei replici cât mai fidele a operaţiunilor ce pot fi realizate la ghişeele băncii", este de părere Rozaura Stănescu, director în cadrul departamentului de strategie şi marketing al BRD Groupe Societe Generale.

Băncile mizează pe creşterea numărului de utilizatori

Tendinţa vizibilă de îmbunătăţire a infrastructurii şi a serviciilor îi determină pe bancheri să se bazeze pe o creştere a numărului de utilizatori şi în acest an. De exemplu, după ce a înregistrat, la sfârşitul anului 2006, aproximativ 12.000 de utilizatori ai sistemului de internet-banking, BCR mizează, în acest an, pe aproximativ 4.000 de clienţi noi. BRD - Net, serviciul de internet-banking oferit de BRD Groupe Societe Generale, înregistra la finele anului trecut aproximativ 50.000 clienţi, reprezentând 2,5% din numărul de clienţi ai băncii şi peste 20% din numărul total de utilizatori e-banking din România. "Sperăm ca, la sfârşitul anului 2007, serviciul BRD - Net să fie utilizat de peste 80.000 de clienţi", spune Rozaura Stănescu. Şi reprezentanţii HVB Ţiriac se aşteaptă, în acest an, la triplarea numărului de utilizatori ai serviciilor de internet-banking, de la 18.000 de clienţi, câţi înregistra în 2006. Optimişti sunt şi reprezentanţii Alpha Bank România, care intenţionează să obţină o creştere cu 50% a numărului de utilizatori ai Alpha Click, atât pentru persoane fizice, cât şi pentru persoane juridice. Un alt vector de sporire a numărului de clienţi ar putea fi reprezentat, consideră oficialii băncilor, de pătrunderea pe piaţa românească a mai multor companii străine, care utilizează în mod uzual serviciile de e-banking. În acelaşi timp, "atât creşterea numărului de utilizatori de internet, cât şi posibilitatea de a plăti prin intermediul internetului taxele şi impozitele către bugetul statului vor amplifica în mod clar această tendinţă de penetrare a serviciului de internet-banking pe piaţa din România", susţin reprezentanţii Alpha Bank.

Condiţii pentru lansarea unui serviciu e-banking

Pentru ca o bancă din România să poată pune la dispoziţia clienţilor serviciul de internet-banking, aceasta trebuie să obţină un aviz emis de către Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei (MCTI). În momentul de faţă, din cele 38 de bănci care activează pe piaţa românească, 27 au primit avizul MCTI pentru furnizarea serviciilor de internet-banking, mobile-banking şi home-banking.

Tehnologie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite